BasBQ
Beef en Steak

Kip

Roblaar

Kooltjesharker
Berichten
146
Zoals ik al eerder schreef had ik gisteren 2 heerlijke kippetjes op mijn bastard, tor mijn verbazing naar een uur en kwartier waren ze gaar. Maar niet een knapperig velletje. Wat doenik verkeerd, ik had de kip op het rek, of moeten ze direct op de zeetonnen?
 
Knapperig vel is afhankelijk van aantal facturen. Een daarvan is temperatuur. Ik ga meestal rond de 200?C zitten.
 
Ok, dan ga ik dat doen, dacht dat het niet goed zou zijn om de kip op rooster te leggen. Morgen maar weer proberen
 
Noskos + 1

Toen ik m'n eerste kippetjes grilde deed ik dat L&S temperatuur rond de 110 gr.C .
Het vlees was smakelijk en heel erg sappig maar het velletje was niet te nassen, leek wel elastiek.
Soms duurde het wel 2 uur voordat ik aan een behoorlijke kerntemperatuur kwam.
Nu rook ik hem op 180 gr.+ en is ook het vel goed te eten. ;)
 
Jet is even wennen met mijn nieuwe bastard, komt wel goed ga voor de hogere temperatuur . Bedankt voor de info
 
Nog even een vraag sorry dat ik zo lastig ben, nu had ik mijn kip op mijn bastard op het rooster, zou het niet handiger zijn om de kip op de plattesetting te zetten, zodat de kip dichter bij het vuur staat?
 
Roblaar zei:
Nog even een vraag sorry dat ik zo lastig ben, nu had ik mijn kip op mijn bastard op het rooster, zou het niet handiger zijn om de kip op de plattesetting te zetten, zodat de kip dichter bij het vuur staat?
Zou ik niet doen als je al op 200 graden gaat zitten, denk dat je dan te dicht op het vuur gaat zitten en de zaak te snel gaat aanbranden. Op rek of can op rooster werkt voor mij prima, altijd lekker knapperig velletje. Sinds kort een rotisserie en dan helemaal top velletje.
 
Een draaispit ;)
 
Dit werkt ook goed, gewoon op je rooster zetten zonder platesetter

b118153fe6e55c0740e5c508c766cef6.jpeg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat is een goed ding, ook dan niet op 200 Gr de kip ? Maar meestal doe ik 2 kippen tegelijk wordt wat krap.
 
gewoon 2 kippen, elk op een blik, 180-200 gr. Celsius.
1 uur en een kwartier is normaal. kan vari?ren uiteraard
 
Was weer tijd voor een kippetje , op mijn black bastard. Lekker op temperatuur Laten komen de basterd toen de q, op 190 ge laten komen en de kippen erop.
Het vreemden was dat de doom  lager aangaf dan mijn Mavarick. En de mavarick had ik gemeten in kokend water. Snap er niks van. De kippetjes waren leken maar snap niks van de temp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan