BasBQ
Beef en Steak

Kip & Pizza op de Braai

 
 

knubbe

Stoker
Berichten
440
Met dit weer is het moeilijk om niet te bbqen..
Vrouw van huis dus samen met de kids was de keuze op pizza gevallen. Maar meteen even wat kip gemaakt voor morgen.

Pizza op de braai was even een uitdaging. Had een RVS plaat laten maken voor bovenwarmte (natuurlijk ook als plancha te gebruiken) en dit was de eerste poging op de braai.

Formaat voor de kids ging prima, maar die van papa was natuurlijk wat groter en dat was lastig.. dus voortaan gewoon alleen maar kleintjes maken. Is wel zo gezellig ook


4a9260f48bc07f9574b1b7739bb16bb7.jpg

Kippies erop, recept komt van iemand zn buurvrouw Al aantal keer gemaakt. En de kippedijen waren in de aanbieding dus dit was 5kg

7d57048114d806395bc709f52b8f442b.jpg

Rooster eruit en potjie erop (maar de Petromax gepakt omdat t toch behoorlijk was kilos waren).

3b618e127379184fb51a3199ce3d64ac.jpg

afb9fe759d372244495ef479a2173923.jpg

Lekker laten borrelen..

f54aca46dcc841d2de30f6ffc7404206.jpg

Valt lekker uit elkaar! Klaar. In de koelkast samen met de surinaamse komkommer, morgen lekker met een turks brood erbij opeten.


En natuurlijk nog pizza?s. Met de kids deeg en de eerste klaar gemaakt.

c1a89e9a5b9c2e7e953444d85c36e362.jpg

Dit was dus een beetje het idee op de braai.
Goed lang voorverwarmd.


a52be04ba45713e3255a9500628c0d9e.jpg

066417bc1d2c6f378276018b10e845d1.jpg

97072f8507e5e9784bb616c5acc7c9f0.jpg

Ruimte voor verbetering maar viel me nog niet zo tegen! Qua smaak ook tevreden!

ee554155f8f597e342a3ecc57ffcdc17.jpg

Het begon allemaal nog in het licht maar de laatste kwamen eruit in t donker. Kids (&papa) hebben ervan genoten. Ideale manier om tijd met de kids door te brengen imho!

En dan kwam toevallig vandaag de postbode met de kipprikkers (geen idee hoe die dingen heten..) en de rotisserie motor. T/m 50kg dus wellicht ooit nog een varkentje eraan. Maar eerst maar eens met een kippetje beginnen :)
 
Lekker man! En altijd leuk om dit samen met de kids te doen. Leuke dag dus!
 
Wow. Gisteren nog staan gapen naar een braai, even wezen kijken bij de Fonteyn . Gaaf apparaat hoor.
Daar nog wat tips gekregen voor mijn traeger die ik vanmiddag maar eens ga proberen.
Succes met de braai.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Gaaf ding hoor die braai. Met kids koken kan je nooit te vroeg mee beginnen.......
 
Wat enorm leuk! Zo een braai maakt het echt een uitje met de kids. Ziet er ook top uit, had ik wel gelust!  B-)
 
Pizza; altijd +1 Mooie braai ook!

Je zou wellicht ook een paar kooltjes bovenop de rvs plaat kunnen leggen, zodat je meer bovenwarmte krijgt ;)
 
,mooi momentje quality time gehad. Leuk man.
Mooi setje heb je daar  B-)
 
Lekker hoor. En de broodjes van buuf Sarona zijn geweldig lekker. Die gaan deze carnaval zeker nog eens gemaakt worden. Heerlijk na de optocht met de vrienden genieten. Heb er nu al zin in
En BBQ op de braai is gewoon gaaf.
 
Oh pizza heerlijk :x en of ze nou groot of klein zijn of een landelijke vorm hebben het blijft smullen :D en de broodjes kip van Sarona is ook smullen, maar 5 kilo kippedijen :-O ik weet niet hoe groot je gezin is maar dat is voor een heel weeshuis B-)
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat Sarona ook super lekkere gehaktballen maakt, ik moet nog ff het recept pikken en proeven maar dan plaats ik het wel, hoe handig is het dan om kinderen te hebben zodat die de gehaktballen kunnen draaien ;)
 
Jet zei:
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat Sarona ook super lekkere gehaktballen maakt, ik moet nog ff het recept pikken en proeven maar dan plaats ik het wel, hoe handig is het dan om kinderen te hebben zodat die de gehaktballen kunnen draaien ;)

Kom maar door hoor Jet, dat kan alleen maar goei nieuws zijn. Ik heb wel zin in die ballen van de buuf
 
Bram zei:
Jet zei:
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat Sarona ook super lekkere gehaktballen maakt, ik moet nog ff het recept pikken en proeven maar dan plaats ik het wel, hoe handig is het dan om kinderen te hebben zodat die de gehaktballen kunnen draaien ;)

Kom maar door hoor Jet, dat kan alleen maar goei nieuws zijn. Ik heb wel zin in die ballen van de buuf


Als wij trek hebben in een lekkere bal en er verder niets speciaals mee willen doen halen we het vlees gewoon bij onze super (COOP) 75 pct. rund 25 pct. varken aangemaakt met wat gekruide paneermeel, kruiden van Stegeman met een eitje hadden prima smakelijke ballen ook zeer gewaardeerd door e.v.t. mee eters.
Dus zeer we erg nieuwsgierig naar de (gehakt) ballen van BUUF dus als ze het recept wil delen, heel graag. ;)
BVD.
 
SilverFox zei:
Pizza; altijd +1 Mooie braai ook!

Je zou wellicht ook een paar kooltjes bovenop de rvs plaat kunnen leggen, zodat je meer bovenwarmte krijgt ;)

Soms vraag je jezelf af waarom je simpele ideeen niet zelf bedacht had.. Dit is er eentje van :D Goede tip! Kan inderdaad makkelijk :)

Thanks voor de leuke reacties iedereen!

En die 5kg, heb vooral nog het idee dat als de Braai aan gaat het ook wel wat op moet leveren :D Vandaag iig nog heerlijk van gegeten :p
 
Ik had meteen hetzelfde idee als Silverfox, kolen op de plaat. En dan onder de plaat nog een pizzasteen voor een meer gelijkmatige warmteverdeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan