BasBQ
Beef en Steak

Kip met jupiler in een blik

kan zeker geen kwaad maar vraag me af of je het zult terug proeven in de kip, er zijn hele wetenschapstudies te vinden over wat je wel en/of niet terug proeft bij BCC. Ikzelf denk dat het verdampen van vocht de belangrijkste is en dat het niet uit maakt of dat bier, cola of water is (zolang het meer geen light product is, zoetstof en hitte is vaak geen goede combi)

ikzelf heb die met dat rekje en ingebouwd onderschoteltje, zijn erg stevig en ik kan er zo 3 op het rooster van mijn OTP57 zetten. Het vet drupt mooi in dat bakje.
 
Een dik half uur geleden de Q aangestoken.
Blikje cola zero ( eerst leeggedronken en gevuld met water had geen bier meer :blush:) in het achterste van de kip geduwd  ;)




Kippetje ligt nu lekker te garen


Na 50 minuten garen


Na 90 minuten garen




Geserveerd met aardappeltjes in de oven, knoflook, paprika en knoflook en als salade witlof met een appeltje, sinasappel, yoghurt en beetje honing


Zo gewonnen zo geronnen ;-)


De kip was echt super.
lekker mals en goed gekruid.

 
Heel mooi! Zo zie je maar, oefening baart kunst!
Wat briketten betreft heb ik ook zeker een merk of 6 uitgetest.
Als laatste de ecobrasa nadat ik er hier goede verhalen over gehoord had, en sindsdien nooit meer andere gehad. Lijken dure briketten, maar je doet er zoveel langer mee.
Gewoon een keer uittesten, en je wil geen andere meer.
 
Yes ik heb mijn tokkie  <:p
And Thanks ;)
Het kippetje was echt lekker, al zeg ik het zelf ;-)

Na een dik uur begonnen de weber long lasting briketten langsaam af te koelen.
De volgende run worden zo wie zo Flami briketten, ben benieuwd hoe die het gaan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan