Beef en Steak

Kip met honey killerbee rub en picanha

Jeroentjuh

Tondelzoeker
1000017956.jpg

Het was weer tijd om de bbq aan te steken.

Na een bbq workshop waarbij we kip hadden gemaakt met de killerbee honey rub die erg goed beviel nu deze kip maar weel zelf gemaakt.
Waar ik normaal niet echt van zoet houd vond ik de kip op deze manier erg lekker.
Dus zaterdagavond maar voor mijn vriendin en mijn ouders die op visite kwamen maar even een lekker kippetje maken. Nachtje in de rub laten liggen zodat het er goed in kon trekken.
Wat gesneden ui, paprika kastanje champignon, paprika en courgette erbij en knallen maar.
Daarna nog even een kilootje picanha van vechtdal vlees op de bbq en smikkelen maar.
Helaas was er niet over de hele flank een mooie vetrand maar de smaak was er niet minder om.
1000017959.jpg

De rub die ik voor de kip heb gebruikt
20240615_202014.jpg

Er waren nog een paar dingen niet opgekomen dus vanavond maar de bavette waar we gisteren niet aan toe kwamen op de bbq.

De bavette zit alleen wat zout op en een lepel zuur van de ingelegde uien overheen gedaan, 2 uurtjes in laten trekken.

Had nog wat ui, kastanje champignon, rode peper en courgette over dus dat erbij grillen, ingelegde rode ui erbij voor het zuurtje en het was weer genieten. Mooi op tijd begonnen ivm vroege diensten aankomende week en op deze manier toch genieten van de bbq en een ipa erbij

1000018016.jpg

1000018031.jpg

1000018033.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan