BasBQ
Beef en Steak

Kip met alcoholverslaving

BARBQ

Sprokkelaar
Berichten
39
Afgelopen weekend voor het eerst maar eens BCC gemaakt om mijn net aangeschafte WSM. Gekscherend door een oud-collega "kip met alcoholverslaving"  :-O genoemd.

De kip had ik een nacht gepekeld in zout en suiker bad, na de zwemles onder de douche en droog gedept. Voor kerst hadden we het BBQ boekje gekregen van DJ BBQ (bekend van het Jamie Oliver Foodtube kanaal). Daar de Rub of awesomeness uit gebruikt op de gepekelde kippetjes.

Op het forum had ik gelezen dat BCC op de WSM niet altijd een succes was. Kip lekker, velletje taai, dus dit wetende eerst maar even gerookt. De eerste kip op 74 graden kern temperatuur en de andere wa iets heter, 80 graden.

Om 4 uur waren de kippetjes dronken, dus maar even laten ontnuchteren onder alufolie. Voor het avondeten heb ik de oven aangeslingerd op 100 graden en de kippetjes opgewarmd.

Het resultaat, een malse, sappige, rokerige kippetje met lekker velletje, niet knapperig, maar zeker ook niet  taai!



Kippetjesmetalcoholverslaving_zpsd4e7e222.jpg
 
Lowietje72 zei:
Ceriel zei:
Zou lekker geweest zijn, maar geen foto's is niet gebeurt.....

Ja dat dus..........foto's
Tot er foto's zijn staat het hier in de rookkamer. Als die er komen, mag hij naar Low& Slow. Ik ben heel streng , ( ik ga voor super modder-eter).
Maar het is wel een mooi verhaal, dat dan weer wel. ;)
 
Dominique zei:
Lowietje72 zei:
Ceriel zei:
Zou lekker geweest zijn, maar geen foto's is niet gebeurt.....

Ja dat dus..........foto's
Tot er foto's zijn staat het hier in de rookkamer. Als die er komen, mag hij naar Low& Slow. Ik ben heel streng , ( ik ga voor super modder-eter).
Maar het is wel een mooi verhaal, dat dan weer wel. ;)

Help even hoe ik dat doe dan foto's toevoegen. Mij lukt het voor geen meter
 
En omdat ik ook de onaardigste niet wil zijn, zet ik de boel weer naar Low & Slow.
 
door Dominique zijn het niet alleen dronken kippen geweest maar ook nog jojo kippen
 
Leo zei:
door Dominique zijn het niet alleen dronken kippen geweest maar ook nog jojo kippen
En dan heb jij waarschijnlijk nog gemist dat ik ze eerst ook nog bij " stel je zelf voor" had gezet, ik ben zo handig met computers.....

Ok, ONTOPIC!!!!
 
Ik had 'm waarschijnlijk ook niet afgeslagen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan