BasBQ
Beef en Steak

Kip Kung Po Kai Taco’s! 🌮

Wat een naam. Ik moest hem een paar keer lezen om uit te spreken. Ziet er wel erg lekker uit.
😂😂 Ja, tis net alsof je een wokpan de trap afgooit en de geluiden hij maakt is dan de naam. Aldus een bekende cabaretier 😉
 
ZO, dat ziet er lekker smulbaar uit.
Mooi recept en dito presentatie. Mooi dat je dat nog na een nachtdienst in elkaar gezet krijgt.
 
ZO, dat ziet er lekker smulbaar uit.
Mooi recept en dito presentatie. Mooi dat je dat nog na een nachtdienst in elkaar gezet krijgt.
Bedankt! Dè reden waarom ik nu ook nog even plat ga 🤣
 
Mooi gerecht. Deze ga ik zeker eens opzoeken in het recepten deel. Lekkere plaatjes ook. En dat je dit nog ff als ontbijt na je nachtdienst maar is natuurlijk helemaal goud. Een beetje als vroeger. Met een broodje shoarma thuis komen na het stappen en die naast je ouders opeten die aan het zondags ontbijt zitten hahaha.
Ziet er iig goed uit. Je hebt nog even lekker kunnen smullen na het werk. top.
Succes met de wedstrijd
 
Mooi gerecht. Deze ga ik zeker eens opzoeken in het recepten deel. Lekkere plaatjes ook. En dat je dit nog ff als ontbijt na je nachtdienst maar is natuurlijk helemaal goud. Een beetje als vroeger. Met een broodje shoarma thuis komen na het stappen en die naast je ouders opeten die aan het zondags ontbijt zitten hahaha.
Ziet er iig goed uit. Je hebt nog even lekker kunnen smullen na het werk. top.
Succes met de wedstrijd
Haha! Wat betreft de hoeveelheid knoflook komt dat wel goed qua overeenkomst 😂 Bedankt, we gaan het zien!
 
schitterende laatste foto 🤩 van een mooi gerecht
 
Prachtig!
Dit gerecht zou ik ook graag in het receptendeel terug willen zien.
In het kader van beter laat dan nooit, of in dit geval; glad vergeten! Hier alsnog 😉

Fusion: Kip Kung Po Kai Taco’s!

Ingrediënten

- 6 Kipdijfilet
- 4el Soyasaus
- 75gr Maizena
- 2el Zonnebloemolie
- 2el Honing
- 1el Sesamolie
- 2tl Rijstazijn
- 1tl Sambal Badjak
- 1 Knoflookteen
- 3 Bosuitjes
- 1 Rode paprika
- Handvol ongezouten pinda’s of cashews

Bereiding
1. Doe de kip in 1cm grote stukjes in een grote ziplockzak, tezamen met 1el sojasaus. Marineer een uurtje.

3D28EA2E-35A3-4BA7-9673-9E71D6AAB6A9.jpeg


Snijd ondertussen de paprika en bosuitjes.

2. Light up the Q! Temperatuur maakt niet uit, we gaan wokken! 😉 Zet een bakje met ongeveer 50gr maizena klaar. Haal de kip uit het zakje en hussel deze door de maizena. Klop het overtollige eraf.

141638AC-ABE5-4D38-8A81-D1776484608B.jpeg


3. Zet een wok (of skillet) boven indirect vuur. Doe 2el zonnebloemolie in de wok en verhit. Mik hier de kip bij en bak gedurende 10 minuten, continu omscheppend. Of tot ze gaar zijn en een goudbruin korstje hebben.

1914FF75-D06D-4F00-A997-341FADB2AA16.jpeg


4. Pak een ovenbestendig bakje en doe hierin 1,5tl maizena, 2el sojasaus, de honing, de sambal, de rijstazijn en de sesamolie. Meng dit tot een geheel. Verwarm kort op de Q (indirect) totdat het sausje indikt. Duurde bij mij 1 minuut. Voeg daarna een geperste knoflookteen toe.

A7D72A2F-91D2-4A98-BF27-CA1D816B2986.jpeg


Pak ook de taco’s en leg deze volgens bereidingswijze op de Q. Ik heb gekeken naar de kleur, totdat ik tevreden was. De Q was namelijk nogal aan de hoge kant qua temperatuur 😉

EA81BBB8-277D-47D5-A30B-2D13A6CFE7FB.jpeg


5. Schep de kip door het sausje of andersom, wat jij wilt 😂

286D36EB-9C45-4E61-8D46-C9A8B3F65298.jpeg


6. Pak dan een taco, leg de kip erin, en rangschik de gesneden bosui en paprika tezamen met de pinda’s eroverheen. Ik zeg; niets meer doen! 😊

66A471F0-2F2E-4F52-BB9C-BE31954B22E0.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan