BasBQ
Beef en Steak

Kip Kung Po Kai Taco’s! 🌮

 
 
 
 

RenZwi

Pitmaster
Berichten
548
Kung Po Kai, alsof het een naam is voor een aanval uit de anime Dragonball Z. Ik hoor Goku het al zeggen 😅 Dan ook direct maar; Fuuuuusion HA! Zo, weer genoeg Dragonball reference. 😂

Ik kwam er vannacht (dienst) dus achter dat deze vrolijke vriend niet morgen als deadline heeft, maar vandaag!? Dat was best stressen, maar toen de kalmte kwam, wist ik wat ik wilde maken. Een all time favourite hier in huis, de Kung Po Kai saus! Als een warm Oosters dekentje gebruikend voor heerlijk malse kipdijfilet, om vervolgens de frisse smaken van het zuiden (lees Mexicooooo) daarmee te fuseren.

Denk aan mooie rode paprika, gesneden bosuitje, tomaatjes en niet te vergeten; dit alles in een heuse taco! Let’s go! (Zonder Rapper Sjors imitatie 😂).

Goed, eerst maar eens de kip laten marineren in soyasaus. Een uurtje in de koelkast en ze mogen eruit.

8E4AB8E9-0D8D-4F0C-8DF9-2D34D52AB17C.jpeg


Vervolgens de kip coaten met een laagje maizena. Krokantheid gegarandeerd’

527094C2-F1B2-4D72-9C8A-E95526A6C14A.jpeg


B3FD954C-1B77-4EC0-BF23-C9BB7E6C7D65.jpeg


Zo, de Q mag beginnen met z’n warming up! Kan ik ondertussen even snel de saus aanmaken. De saus bestaat uit soyasaus, honing, sesamolie, rijstazijn, knoflook en sambal badjak. Dat is een reeks die mij altijd zeer vrolijk stemt! Tenzij het in m’n shampoofles zit, dan wordt het een ander verhaal 😂

Na de groentjes en andere dingen voor de foto te hebben gesneden (hoofdzakelijk de mexciaanse, mocht mijn oude vertrouwde wok op de Q! Wat een genot is dat zeg, was voor mij eerste keer zo wokken, zeker niet de laatste!

08ABE613-1515-4D33-A0C3-CC8669CFB438.jpeg


FA1CE949-FD1B-4B3A-8C32-A8344F4B03C2.jpeg


4814D312-0FD2-49DB-9BF8-3E59C0AE4FEE.jpeg


Dat begon er al op te lijken! Nu nog even het geprepareerde sausje erdoor, man man, die geuren!

E7ED06F8-B612-48EF-8036-243F85BE52A3.jpeg


Mooie aan zelf koken is ook proeven, lekker man! Taco schelpjes even op de nog warme Q, en deze vrolijke BBQvrind kon beginnen met de foto!

5B835F29-2435-4466-8110-371966F96B0C.jpeg


Ziet er wel een beetje zielig uit zo 😉😂

De oogjes waren ondertussen al aardig zwaar, dus alhier het gerecht met de meer dan heerlijke naam Kip Kung Po Kai Taco Fusion!

C4243583-79B9-440B-92CC-C3BAB88AD29B.jpeg


Na de foto meteen de tanden erin gezet. Een moment van puur genot. Al die smaken die over je tong rollen! Het besef; wat kan koken toch fantastisch zijn! Fusion; eten het hoeft allemaal niet in hokjes/landen/culturen worden geplaatst.

Zolang je het beste van beide werelden kunt combineren tot een voortreffelijk recept, daar word je toch gelukkig van!?

Met een voldaan gevoel knal ik nu snel door naar bed! Mission Accomplished! 🦸‍♂️ 😂
 
Dit ziet er waanzinnig lekker uit.
 
Prachtig!
Dit gerecht zou ik ook graag in het receptendeel terug willen zien.
 
Je bent met een lekker gevuld buikje naar bed gegaan
 
Gerechtje lijkt me heerlijk, mooi recept!

(wel wat veel filtertjes over je fotootje getrokken naar mijn smaak)
 
Ziet er top uit! Wat een gek vertekend beeld door het snijwerk(?) In de plank/tafel..
👌🏻
 
Gerechtje lijkt me heerlijk, mooi recept!

(wel wat veel filtertjes over je fotootje getrokken naar mijn smaak)
Was het ook 😉 Geen filters, alleen contrast op maximaal. Wilde de Boeddha laten uitkomen, das gelukt 😅
 
Ziet er top uit! Wat een gek vertekend beeld door het snijwerk(?) In de plank/tafel..
👌🏻
Thanks! Oh? Wat bedoel je precies? 😊 Het zijn 3 tuinplanken naast elkaar gespijkerd.

Mijn schoonmoeder heeft er toen een Boeddha opgeschilderd en in de olie gezet. Meer kan ik er niet van maken 😉
 
Wat een mooi setje plaatjes weer, dat kan niet anders dan heerlijk gesmaakt hebben (y)

Het trucje van maïzena gebruiken kende ik alleen van zelfgemaakte foeyonghai met kip, dan snijd je de kip in heel dunne plakjes en haalt die door de maïzena voor je dat letterlijk 40 seconden in de kokende bouillon gaart, resultaat.. fluweelzachte stukjes kip :p ( maar dat is voor een ander topic dat heb ik nog nooit op de bbq gemaakt en ik wil deze verder niet vervuilen)

En dit na een nachtdienst zo op tafel toveren, petje af!
 
Hier bijna wekelijks taco's, maar nog nooit iet met de BBQ ermee gedaan. Door de week nauwelijks tijd om hem aan te steken, vandaar. Maar deze zien er heerlijk uit. Mooie foto ook. Filter op gebruikt?
 
Wat een mooi setje plaatjes weer, dat kan niet anders dan heerlijk gesmaakt hebben (y)

Het trucje van maïzena gebruiken kende ik alleen van zelfgemaakte foeyonghai met kip, dan snijd je de kip in heel dunne plakjes en haalt die door de maïzena voor je dat letterlijk 40 seconden in de kokende bouillon gaart, resultaat.. fluweelzachte stukjes kip :p ( maar dat is voor een ander topic dat heb ik nog nooit op de bbq gemaakt en ik wil deze verder niet vervuilen)

En dit na een nachtdienst zo op tafel toveren, petje af!
Vervuilen? Nee, verrijken! Wat een goed idee! Bouillon heb ik wel eens in een alu pakketje gegoten en aan de kook gebracht. Maar eens verder onderzoeken!

En ja, was heerlijk 🤤
 
Hier bijna wekelijks taco's, maar nog nooit iet met de BBQ ermee gedaan. Door de week nauwelijks tijd om hem aan te steken, vandaar. Maar deze zien er heerlijk uit. Mooie foto ook. Filter op gebruikt?
Ach, het opwarmen van taco’s op de Q is misschien niet spannend, net zoals gisteren bijvoorbeeld nog lasagne op de Q gemaakt, maar de smaken die je toevoegt juist door de Q zijn ongeëvenaard 😍

Wederom, nee, geen filter. Enkel contrast op maximaal om de Boeddha te laten uitkomen. Ik lees de spelregels ook hoor, jongens 😉
 
Wat een naam. Ik moest hem een paar keer lezen om uit te spreken. Ziet er wel erg lekker uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan