BasBQ
Beef en Steak

Kip en klaar

 
 

AlexG

Tondelzoeker
Berichten
8
Nou.... Ik wist wel dat ik de spulletjes nog niet had (begin eigenlijk net), maar dat het zo 'belabberd' was, had ik niet verwacht.....
Na mijn eerste (toch wel) overwinning van zaterdag (eerste keer indirect kipribbetje) gisteren 4 drumstickjes geprobeerd. Zou met een 20/25 toch wel klaar moeten zijn dacht ik. Niet dus, zo'n 45 minuten :eek:. Maar ja, wat wil je met Action briketten en alleen een oventhermometer. Gelukkig uiteindelijk wel gaar en smaakvol geworden.

Vandaag mijn Inkbird IBT-6XS binnen gekregen, zaterdag maar even langs Vuur&Rook voor echte briketten en dan nog maar een poging wagen. Heb er wel nog steeds ontzettend veel zin in en plezier mee!

IMG_20200601_191437.jpg
 
Netjes hoor. Ik maak gewoon spareribs en pp klaar met Action briketten, dus niks is onmogelijk ;-).
 
Alex, dat is nog geen absurde tijd kom ik indirect en een roostertemp van 130C ook op uit.
Eea is natuurlijk afhankelijk van de temperatuur op je rooster en onder het deksel, en waar je de drumsticks legt.
Succes
 
Lekkere kippies, alleen mis ik de actie foto's;) oké de kip duurde wat langer maar niet opgeven en gewoon de bbq weer aansteken.
 
Je laat je tenminste niet uit het veld slaan dus gewoon opnieuw beginnen en dan komt het vast weer goed ;)
 
Gewoon lekker doorgaan en al doende leert men.:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan