Beef en Steak

Kip aan het spit

McPeet

Gemarineerd
Terwijl vele van jullie vandaag op de meeting zijn, heb ik als lunchgerecht een kippetje aan het spit geregen. Ingewreven met Keltisch zout en olijfolie

Kip opgebonden en aan het spit geregen

Tijm en rozemarijn in de lekbak en de smoker gevuld met mengsel van mesquite en kersen hout

Rotisserie brander aangezet en de branders links en rechts van het kippetje

Na 60 minuten was het zover, kerntemperatuur was 78 gr. Kip snijden en aanvallen maar. We waren het er alle 3 over eens, nog nooit zo'n lekker krokant kippetje gegeten. Dit gaan we vaker maker  :)

Lekker hoor. Een spit lijkt mij ook top!

Krijg gelijk weer trek van deze heerlijke foto's

Jorte zei:
Ziet er heerlijk uit. Wat voor spit is dat?

Jorte,

Het spit zit standaard bij mijn Weber Summit. Er kunnen 2 kippen tegelijk aan gespiest worden.

Gr Peter

Had graag een pootje meegehapt!! :D

Heerlijk een kippetje van het spit , staat hier ook vaak op het menu.
En Keltisch zout , wat is dat ?

lekker kippetje hoor

Bob zei:
Heerlijk een kippetje van het spit , staat hier ook vaak op het menu.
En Keltisch zout , wat is dat ?
Bob, Keltisch zeezout is een zeer mineraalrijk zout. Ik gebruik het al tijden en we vinden het heerlijk (zie: http://www.keltischzeezout.com ).
In opgeloste vorm voegen we een paar druppels toe aan de water bidon van onze zoon. Als wedstrijdzwemmer traint hij circa 10 uur per week en krijgt hij zodoende bijna alle belangrijke mineralen binnen die hij nodig heeft.
Niet alleen lekker zout, maar ook nog een "gezond"  :)

Wat is het nut van de kruiden in de lekbak?

dave79 zei:
Wat is het nut van de kruiden in de lekbak?
Ik had nog wat kruiden over en had gehoopt dat ze in het lekbakje nog iets van geur zouden loslaten. Maar het uiteindelijke nut:
GEEN  :D

Dat had ik al verwacht.... ;)

Toen ik ze zag liggen dacht ik dat je die als kwastje zou gebruiken om de kip met zn eigen vocht te moppen, dan hadden ze wel nuttig geweest.

Terug
Bovenaan Onderaan