BasBQ
Beef en Steak

Kip aan het spit

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Als kind at ik altijd al graag een gegrilde kip van het spit. Met name kan ik het me in Spanje nog goed herinneren. Heerlijk was dat. Dus ook thuis eerst op de Weber, daarna in de oven (af en toe nog steeds) en sinds een paar maanden ook met regelmaat op de BGE.

Nog steeds erg blij met deze aankoop en laatst zelfs drie kippen naast elkaar gemaakt aan het spit met allemaal een andere marinade. Helaas geen goede foto's van. Deze was van afgelopen donderdag en weer erg lekker.







Mooi krokante korst en lekker sappig van binnen, wat wil je nog meer..... friet en appelmoes! :)
 
Oef, een spit staat ook nog wel echt op mijn verlanglijstje. Ziet er geweldig uit
 
Oef, een spit staat ook nog wel echt op mijn verlanglijstje. Ziet er geweldig uit

Echt 100% een aanrader, dit is echt geweldig,..... Heb ook een spit in mijn oven, maar zo op de BBQ echt super. Onderin heb ik wel een verdeler van de kolen, zodat ze enkel aan één kant liggen. Al met al één van mijn beste aankopen!
 
Voor m8j een van de fijnste manieren om een kipmte bereiden.
🤪
 
Heerlijk hoor! Doe mij ook maar zo'n chickie 🐔 :p
 
Ja heerlijk! Kip van het spit is favoriet, zelfs boven platte kip (of roadkill of spatchcocked)...
Heerlijk om m (r?) te vullen met doorgeprikte citroen en takjes tijm en rozemarijn.
Zalig!
 
Lekker kippetje!
 
Ziet er heerlijk uit. Op welke temperatuur heb je hem gemaakt?
 
Lekker sappig chickie hoor!
 
Rond de 210, maar met name de verdeler bij de koken maakt een groot verschil. Het was even proberen om de juiste setup te creëren, zodat alles gelijktijdig klaar is.
Ziet er goed uit. Ik heb ook een spit. Wat gebruik jij als "verdeler" om de houtskool aan 1 kant te houden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan