BasBQ
Beef en Steak

Kip aan Grill Guru Spit

 

nza125

Sprokkelaar
Berichten
41
Kip aan het spit leek me toch wel ene Speciale zoals ze in België zeggen dus toen ik de aanbieding van 89 euro zag bij de Hornbach van de GG rotisserie was ik om. Een maiskip van de Makro lag nog in de vriezer dus die is in de Rub gegaan en aan het spit voor de test. Oja, omdat je hem indirect wilt draaien en de initiële plate setter dicht op de kip komt te zitten heb ik van 3mm plaatstaal ff een mal uitgeslepen zodat hij mooi op mn basket rust en daar een lekbak op kan zetten. Ik moet zeggen, de kip was 0 graden toen ik m er op prikte maar het gaat super goed op 200graden en 1,5 uur later een malse kip met een licht krokant korstje. Ik zeg; ideaal ding! 3 pof aardappels erbij ff wat losse groenten op de deksel van mn DO gebakken op mn gaspitje. Lekker koken in de tuin
6b428f75bf7aad5784f5e197497295af.jpg



85214573f02af5b99f3316c09e371210.jpg

bab1f5785e9a6cc13e099501daf8f192.jpg


Filmpje:





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Leuk spitje zo. Gaat de klep nog goed dicht?
Kippetje ziet er lekker uit. Lust ik wel
 
Leuk spitje zo. Gaat de klep nog goed dicht?
Kippetje ziet er lekker uit. Lust ik wel

Klep gaat goed dicht, alleen aan de kant waar de aandrijving zit staat hij ongeveer 3mm open. Voor de temperatuur geen probleem, hij was zeer stabiel op 200 graden voor zo’n 1,5 uur. En de 3 mm is te danken aan het feit dat mn vilt aan vervanging toe is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan