BasBQ
Beef en Steak

Kings Ribs - Beefribs op Koningsdag!

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.914
Beste BBQ-vrienden,

Dit is een blijvertje... wat was dat lekker!



Ik kocht een rackje Dry Aged Beef shortribs bij de Sligro, man wat was dat smullen... lekker in de Stonewall beefrub en met wat rookhout heel zachtjes aan naar 88?C kern en smullen maar!





Twee mooie maiskolven erbij en wat patatjes gebakken, maar ik at vooral dat heerlijke malse vlees!







En toen was het zomaar op!



Zalig, bedankt voor het kijken!
 
Zo, dat ziet er heerlijk uit! Hoe warm was je Q en hoelang deden de ribs erover?
 
ik geloof gelijk dat dit een blijvertje is, wat een pracht foto's van een prachtig stuk vlees. Ook heel mooi klaar gemaakt
 
Mooi hoor!
 
richard0501 zei:
lekkere kluuven


Dominique zei:
Zo, dat ziet er heerlijk uit! Hoe warm was je Q en hoelang deden de ribs erover?

He dat wou ik ook net vragen...
Nu wachten op antwoord..... Duurt lang =))
 
Dominique zei:
Nu wachten op antwoord..... Duurt lang =))

low and SLOW toch? ;)

Pit T was 120?C en ik heb het vlees in 4,5 uur gegaard tot een kern van 88?C.

Even een minuut of 20 laten rusten onder een alufolietje en dan aansnijden.

Ik heb die grote ribs daarna haaks op elke rib weer getrancheerd tot zalige vierkante bonbons.

Zo lekker!
 
Dank Sander, ik ga eens op zoek, ik heb ze hier bij de sligro nog niet gezien. Lagen ze in de vriezer?
 
Ik was bij Sligro in Leiden en daar hadden ze die vers liggen... pas sinds deze week.

Ik werd er door de Slager op aangesproken... 'Jij houdt toch zo van BBQ? Dan heb ik wat moois voor je!' ;)
 
Mike +1 !!
 
Dank voor de info Sander!
 
Sander72 zei:
Ik was bij Sligro in Leiden en daar hadden ze die vers liggen... pas sinds deze week.

Ik werd er door de Slager op aangesproken... 'Jij houdt toch zo van BBQ? Dan heb ik wat moois voor je!' ;)
Kijk, dat is nog eens een fijne slager!
 
Terug
Bovenaan Onderaan