BasBQ
Beef en Steak

Kick ash basket vs Firebowl

DeBers

Tondelzoeker
Berichten
9
Beste BBQ'ers,

Voor mijn BGE large wil ik toch eens een oplossing gaan aanschaffen voor het kolenmandje.
Naar mijn weten zijn er maar 2 echt goeie oplossingen. Namelijk de KAB en de Firebowl van BGE zelf.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen die mij uit kunnen leggen waarom ik zo belachelijk veel geld (154 euro) voor een bakje roestvrij staal moet neerleggen?
Ik loop inmiddels leeg op de BGE accessoires :p Is die het echt waard?

Ik ben er gemakshalve van uit gegaan dat de mandjes van de bastard bijvoorbeeld niet goed passen op de BGE. Is dat ook waar?
 
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die mij uit kunnen leggen waarom ik zo belachelijk veel geld (154 euro) voor een bakje roestvrij staal moet neerleggen?
Ik loop inmiddels leeg op de BGE accessoires :p Is die het echt waard?
Ik ben zeker geen ervaringsdeskundige met bge accessoires, maar ik kan je wel vertellen dat dit fenomeen marketing heet ;)

Net als parfum, als ze dat voor de kostprijs verkopen wil niemand het hebben, want dan is het 'goedkope rommel'.
 
Ja, gewoon een KAB en een ash tray voor de BGE kopen.
Werkt prima
 
Ja sorry. Misschien heb ik mijn vraag niet helemaal juist geformuleerd. Ik ben op zoek naar een kolenmand tbv een verbeterde airflow en makkelijk verwijderen van oude kolen en as.

Nu merk ik een aanzienlijk prijsverschil in kab VS firebowl. 78 VS 154. Is het verschil tussen die twee merkbaar? Kan mij voorstellen dat er kolen door het rooster van de kab kunnen vallen?
 
Misschien vreemd..Maar is er niet goed aan de air flow (standdaard BGE) ?
Hier heb ik nu een aantal jaren een BGE Large. Bijna elke weekend aan. En ja in het begin liep ik er ook over na te denke...Heb het nooit gedaan. En mis hem ook niet. De airflow is gewoon goed...met alles wat ik er op maak.
Het creert een ruimte tussen kolen en de gaten aan de zijkant waar de lucht door naar binnen moet komen.
Ik was laatst low en slow buikspek met zwoerd aan het maken. Daarna moest ik de zwoerd op hoge temperatuur krijgen. Maar ik kreeg de temperatuur gewoon niet omhoog. Bleek dat er kleine kooltjes in de gaten onderin waren geraakt.
 
Het grote voordeel van beide systemen is in mijn ogen het gemak voor de schoonmaak, een verschil in temperatuur of temperatuurregeling merk ik toch niet bij de kab in samenwerking met een primo.
 
Oke. Persoonlijk nooit last van gehad..Misschien komt het omdat ik 2 verschillende houtskool gebruik en maak een keuze wat ik gaat maken.
Suc6 met het zoeken naar verbetering.
Uit interesse. Haal jij dan altijd de BGE leeg na een sessie? Of roer jij de kolen gewoon goed door?
 
Terug
Bovenaan Onderaan