BasBQ
Beef en Steak

Keuze hulp Kamado

Q57

Sprokkelaar
Berichten
32
Goedenavond allen,

Vandaag de stap gemaakt om mij aan te melden en uiteraard even voorgesteld. En ik wil gelijk gebruik maken van dit forum. Wie kan mij helpen, en mijn deels onzekerheid in deze te elimineren.
Ik overweeg ( ben nog aan het twijfelen) om een Keramische BBQ er bij te kopen. Ik heb op dit forum alle voordelen reeds gelezen.
Op mijn lijst heb ik staand de Basterd Large ( model 2016) waarom de Large omdat ik de 57 cm van Weber ben gewend. En gezien de prijs,
Tweede die ik op het lijstje heb staan is de Kamado Joe Classic II, nadeel is de prijs en een kleiner rooster. Moet ook even wennen aan het onderstel, maar dit ter zijde. Voordeel is de innovatie, wat een stap voorruit met name de afdichting.
Voor mij is belangrijk zoals ik gewend ben bij Weber, de Service en Garantie 
EN?de kwaliteit is van belang.. En ik ben gek op aanbiedingen.
Ik hoop graag van jullie te horen.
 
Absoluut de Kamado Joe Classic 2017. Heb deze gekocht naast mijn BGE MM en ben zeer onder de indruk. Goede kwaliteit, goede garantie en zeer compleet geleverd. Daarbij de door jou reeds genoemde innovaties tov de rest. Succes met je keuze!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
richard0501 zei:
ik zou voor de primo gaan....
+1, fantastische kamado.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Ik heb the bastard large, hij bevalt mij super. En vind de mooiste om te zien vind ik. Kamado Joe loopt wel vooruit op rest met innovatie. Ga eens ergens kijken en vergelijk ze. Laat weten wat je keuze word, en waarom. Succes!
 
Waarom vind je de bastard mooier om te zien? Ik zie niet in waarom die er beter uitziet dan een andere.

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
Dank voor de reactie?s, top !


Kijkende na het geld, dan spreek de Bastered mij het meest aan, mede gezien de grote van de gril, ik ben zo gewend geraakt aan de 57 Weber.
Maar gezien de kwaliteit, en innovatie van de Kamado Jooe classic II, is dit wel mijn keuze geworden. De Grote versie hier van is ver boven mijn budget.

De Primo daar heb ik me nog niet in verdiept, volgens een Big reen Egg vriend van mij behoort deze thuis bij de grote jongens betreft service, garantie etc.

De BGE, ondanks alle goed oordelen, laat ik aan mij voorbijgaan. Ik vind het een beetje jammer, als je veel geld moet neer tikken, dat ook nog zelf moet gaan klussen om deze in elkaar te zetten?.beetje jammer, dit in tegen stelling tot de Kamado Joe en de Basterd.
Maar dat is meer een gevoels  kwestie.

En ik moet mijn vrouw nog zien te overtuigen, en ze heeft gelijk, het is een hoop geld.
Ik ga eens wat spullen op markt plaats zetten die ik al tijden niet hebt gebruikt, zo kan ik de pijn wellicht verzachten. Onder ander mijn Elu zaagtafel.


En ik ga mij even verdiepen in de Primo BBQ.


Maar ik sta open voor suggesties
 
Er zijn winkels met de service dat ze hem afleveren, in elkaar zetten en je wegwijs maken in het eerste gebruik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het zijn altijd keuze die moeten gemaakt worden he. Als het over prijs gaat mssh eens kijken naar grill nest of momolith

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
Ik zou ook voor een zo groot mogelijk rooster gaan, maar niet om de reden dat ik eerst een weber heb gehad. Van je weber kan je indirect maar een deel van je rooster gebruiken bij de kamado het volledige rooster.

Ook zou ik bij mijn volgende kamado zowel direct als indirect willen bbqen. Dat kan niet met elke kamado, volgens mij wel met kamado joe..

Ook zou ik het boek hete kolen aanschaffen dat is sowieso de handleiding voor elke kamado, maar geeft ook tips over diverse kamado's en het gebruik hiervan.

Succes met je keuze.
 
Als het met een kamado joe kan, kan het met alle kamado's
 
Petetie zei:
richard0501 zei:
ik zou voor de primo gaan....

+333 maar dan wel de XL, ik weet dat iemand er nog een paar te koop heeft ^  :)

Inderdaad een pracht van een BBQ, waarbij het indirect BBQ-en mijns inziens beter werkt dan bij de EGG'S. Maar de Primo zit in voor mij TE hoge prijsklasse. Ik heb ooit overwogen om een tweede hands te kopen, maar daar ben ik van afgestapt. Ik ga liever voor nieuw
 
Terug
Bovenaan Onderaan