BasBQ
Beef en Steak

Kettle Joe temperatuur

 
 
 

Kevintuyp

Stoker
Berichten
428
Ik weet dat er niet veel mensen (nog) zijn met een kettle Joe en hij bevalt mij tot nu toe uitstekend. Maar zit toch sinds de laatste x met een dingetje. Bij lange low en slow sessie met me houtskool mand helemaal vol begint de temperatuur toch op te lopen naar rond de 150 graden, met bijna de lucht toevoer en afvoer bijna compleet gesloten. Iemand tips? Minder houtskool erin? Ander soort houtskool ? Had er nu bestcharcoal in by the way

07094C43-5408-439F-8A9C-E44C33C1F491.jpeg
 
Hoe steek je de Q aan? Het kan zijn dat dit de oorzaak is. Ik gebruik meestal één wokkel in het midden en laat hem op temperatuur komen. Misschien is er bij jou een overschot aan brandstof om mee te starten.
 
Veel of weinig brandstof zou het verschil niet mogen maken. Teveel wokkels geeft alleen een te hoge temperatuur in het begin. Als de temperatuur pas veel later oploopt moet je het zoeken in teveel zuurstof…… als je schuiven dicht staan en de temperatuur loopt op moet er ergens anders zuurstof binnen komen 😉
 
Steek hem aan met de bbq föhn haha. Ja je ziet ook wel rook aan de zijkant van de deksel eruit komt. Misschien ook nog een vilt rand inplakken met de tijd.
 
Hou er ook rekening mee dat de keramieken vuurkorf ook moet opwarmen. Als die eenmaal op temperatuur is zal er meer energie overblijven en de BBQ warmer worden.
 
Voor lange sessies gebruik ik de KJ Big Blocks houtskool. En idd aansteken met 1 wokkel
 
Hou er ook rekening mee dat de keramieken vuurkorf ook moet opwarmen. Als die eenmaal op temperatuur is zal er meer energie overblijven en de BBQ warmer worden.
Jij houdt hem wel laag de temperatuur van de kettle Joe??
 
Je geeft aan bijna helemaal gesloten?
Als de temperatuur blijft oplopen zou ik hem dan toch nog verder dicht zetten.
Als hij met de schuiven helemaal dicht wel gewoon uit gaat moet de temperatuur te regelen zijn.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik heb er low en slow sessie op gedaan zonder veel problemen. Maar het is veel meer een kamado dan een kettle. Dus als hij zuurstof krijgt dan wil het vuur veel heftiger reageren. Het is toch een beetje kolenstarter qua vorm.
Dus vanaf het begin het vuur goed knijpen is belangrijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan