BasBQ
Beef en Steak

Kettle Joe - saté van Tante Miho

Squenzy

Stoker
Berichten
406
Vandaag was het tijd voor de befaamde saté van tante Miho. Hierbij de verhoudingen van @noskos gebruikt. Gelijk met de nieuwe platesetter van de Big Joe aan de slag gegaan. Werkte perfect op de KJ. Voor mij de eerste keer voor deze saté. Maar was echt over de top zo lekker. Nachtje gemarineerd en gaan. 180 graden op 20 minuten indirect en beide zijden 1 minuut afgegrild. Deze gaan we vaker maken.

Tot de volgende keer!

ACC326A9-5C30-492C-B1F6-C4EA8245310C.jpeg


2B28DA3D-418D-4A7F-8443-0A221B16C050.jpeg


C2A50D7B-3D4F-4F2C-A8E9-0BB645D55635.png
 
Mooi en lekker bordje

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Dat is het betere bordje-op-de-knieeen-en-smullen maar-werk
 
Heerlijk ziet dat eruit. Op de to Q list...
 
Wat een fantastisch mens is die tante Miho toch, zou ik haar kennen:unsure:
Mooie Sate, ziet er heerlijk uit, samen met Sate Kambing voor ons de lekkerste sate ooit.
En die rijst erbij wat was dat voor variatie? Ziet er ook niet verkeerd uit.
 
Wat een fantastisch mens is die tante Miho toch, zou ik haar kennen:unsure:
Mooie Sate, ziet er heerlijk uit, samen met Sate Kambing voor ons de lekkerste sate ooit.
En die rijst erbij wat was dat voor variatie? Ziet er ook niet verkeerd uit.
Je hebt een geweldige tante Ewald! Het heeft uitzonderlijk gesmaakt. Het is een zelfgemaakte nasi (rijst dag van te voren gekookt) met prei, ei, ui, doperwten en nasikruiden in de wok. De overgebleven marinade van de saté hebben we hierdoor heen gemengd. Echt heerlijk!
 
Ze zien er heerlijk uit!
Ik heb een latere ronde ook het rooster voor afgrillen omhoog gedaan. Dat was uiteindelijk beter voor de stokjes :D
 
Je hebt een geweldige tante Ewald! Het heeft uitzonderlijk gesmaakt. Het is een zelfgemaakte nasi (rijst dag van te voren gekookt) met prei, ei, ui, doperwten en nasikruiden in de wok. De overgebleven marinade van de saté hebben we hierdoor heen gemengd. Echt heerlijk!
OK, ik ben niet zo van die zakjes Nasi kruidenpoeder, niks Aziatisch aan, de Boemboe's van onder andere Toko Lien vinden wij overigens wel OK
Maar smaken verschillen, ziet er wel erg lekker uit.
Voor de Nasi Goreng, oftewel fried Rice (want als je om Nasi in Indonesië of een Indische Toko vraagt krijg je gewoon gekookte rijst . Nasi Goreng is gebakken rijst), maken wij tegenwoordig voornamelijk de Chinese variant Yangzhou Fried Rice, en laten meestal de garnalen achterwege.
Deze versie van @Sander72 is echt superlekker. Daar kan geen kruidenzakje tegenop.
Je waant je meteen in Azie, heel subtiel. en deze vormt een geweldige combi met oa. deze sate
de Char Siu is trouwens ook zalig
 
Laatst bewerkt:
OK, ik ben niet zo van die zakjes Nasi kruidenpoeder, niks Aziatisch aan, de Boemboe's van onder andere Toko Lien vinden wij overigens wel OK
Maar smaken verschillen, ziet er wel erg lekker uit.
Voor de Nasi Goreng, oftewel fried Rice (want als je om Nasi in Indonesië of een Indische Toko vraagt krijg je gewoon gekookte rijst . Nasi Goreng is gebakken rijst), maken wij tegenwoordig voornamelijk de Chinese variant Yangzhou Fried Rice, en laten meestal de garnalen achterwege.
Deze versie van Sander72 is echt superlekker. Daar kan geen kruidenzakje tegenop.
Je waant je meteen in Azie, heel subtiel. en deze vormt een geweldige combi met oa. deze sate
de Char Siu is trouwens ook zalig
Super bedankt voor de tip. Die zakjes zijn idd niet boeiend. Vaak gemak waardoor je die keuze maakt. Deze gaan we zeker maken! Thanks
 
😋 😋 Lekkere saté's. Schuif maar naar mij door en dan maak je daarna Frits maar wakker.
 
Dat ziet er zalig uit! De Tante Miho saté heb ik deze week ook voor het eerst gemaakt. Ben over het algemeen niet zo’n saté liefhebber, maar deze was toch wel erg lekker!
 
lekkere saté plaatjes. Ik moet er toch eens aan geloven en deze gaan maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan