Squenzy
Stoker
Gisteren was het tijd voor buikribbels op de Q. Een maatje kwam eten en Ajax kijken dus daar hoort comfortfood bij. Gekozen voor de 321 methode op 120 graden en daarbij de eerste keer de sloroller gebruikt. Blokje hickory erbij en roken maar
!
De rib ingesmeerd met milde mosterd en een pork rub. Na 2 uur de monsterrib van de Q gehaald en ingepakt met bruine basterdsuiker, bbq saus en appelsap. Toen de Q weer op voor nog 1,5 uur in t folie. Toen ik vervolgens buitenkwam schrok ik me kapot
de Q was bijna uitgegaan. De Kettle Joe jast er veel Dammers brandstof doorheen. Misschien volgende x wat hardere houtskool soort proberen met L&S. Na de Q te hebben voorzien van nieuwe brandstof was het tijd om af te lakken. Dit gewoon gedaan met het sap uit de folie want dat rook zo mega chill, jam jam. Na 3x aflakken om de 6/7 minuten was het etenstijd. Ze waren perfect. Geen fall of the bone (ik houd niet van snotribbels) maar wel een schoon botje maar toch die lekkere sparerib bite. Waren heerlijke ribben (van de Makro, niet verwacht) voor een heel zacht prijsje van 35€ voor 5 kg. De ribben waren heerlijk en Ajax heeft de punten weer binnen. Prima avondje zo!
Tot de volgende keer!

De rib ingesmeerd met milde mosterd en een pork rub. Na 2 uur de monsterrib van de Q gehaald en ingepakt met bruine basterdsuiker, bbq saus en appelsap. Toen de Q weer op voor nog 1,5 uur in t folie. Toen ik vervolgens buitenkwam schrok ik me kapot

Tot de volgende keer!