BasBQ
Beef en Steak

Kerstdiner - Hertenrack: gemarineerd met honing, tijm en mosterd

Marcdepark

Stoker
Berichten
298
Kerst staat al weer bijna voor de deur en wat is er dan leuker dan alvast wat te oefenen voor het kerstdiner (tenminste dit heb ik als smoes gebruikt om een mooi hertenrackje te kopen ).

Na een beetje googelen een leuk receptje gevonden, Hertenrack: gemarineerd met honing, tijm en mosterd, hier te vinden : https://mrmancave.nl/hertenrack-met-honing-tijm-en-mosterd/
Temperatuur op m’n BGE heb ik alleen wat lager gehouden dan het in het recept genoemd, zo rond de 110 graden en het rookhout achterwege gelaten. Het Hertenrack laten doorgaren tot 53 graden, de weber gloeiend heet gestookt en daar nog even op afgegrild, was wel oppassen omdat de marinade met honing is en dus snel kan verbranden.

Het hertenrack geserveerd met een lekker portsausje en een heerlijk zoet trippel biertje on the side. Het eindresultaat was heerlijk, de marinade past perfect bij het hert.

Deze kerst staat er dus hert op het menu, alleen net een Black Friday aanbiedingkje gescoord bij beef en steak en een paar kilo hertenhaas besteld dus wordt het hertenhaas gemarineerd met honing, tijm en mosterd deze kerst


5f173628ed210e4009d6adfe917c485a.jpg


c0d454238bb65633e7328012854d35fb.jpg


15cb4674c5b10a6df7fba5a33cae9235.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Zo tandjes! Die laatste foto is echt om te watertanden. Als je nog een lege stoel hebt met kerst roep dan even 😉
 
Kunnen we niet allemaal bij jou mee komen eten?
Het ziet er heerlijk uit! 😋😋
 
wow. mooie run zeg
en wat is dt lekker he, hert.
goeie keuze voor kerst. en sinterklaas. en pasen. en als je jarig bent. en......
 
Dit ziet er lekker uit. Gaaf. 😋😋
 
Nog nooit gehad , maar water in de mond 😋
 
Hier staat ie ook op de planning voor het kerstdiner, met een saus van jagermeister en cranberries! 👌
 
Kerst staat al weer bijna voor de deur en wat is er dan leuker dan alvast wat te oefenen voor het kerstdiner (tenminste dit heb ik als smoes gebruikt om een mooi hertenrackje te kopen ).
Zo, met bij de Sligro geweest. Hertenrack gescored. Kan ook bij mij in de vriezer liggen tot de 🎄🎄
 
Mooie bereiding

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Dit ziet er fantastisch uit. Weet je al wat je er bij gaat serveren?
 
Dit ziet er fantastisch uit. Weet je al wat je er bij gaat serveren?

Bedankt!

Had als voorgerecht gevulde portobellos, (erg makkelijk om van te voren al te maken en hier al tijden favoriet )
Recept:
6 portobellos
3 paprika’s (groen+rood+geel)
1 courgette
1 pakje gerookte spekjes
1 bakje boursin
Spekjes uitbakken, paprika’s en courgette (fijngesneden) even mee bakken. Boursin er bij en de vulling is klaar.
Portobellos uithollen en vullen.
Inpakken in aluminium folie.
Dan gewoon even op de bbq er bij leggen, ergens tussen de 110 en 150 graden is prima voor 15-30 minuten.
83ec710985bc29af23a0bfc6d099e6ca.jpg


Voor de rest een portsausje, aardappeltjes uit oven (of bbq) met rozemarijn, tijm en knoflook.
Nog wat boontjes en lekkere gepofte bietjes on the side.
En als laatste een heerlijke “godfried met den baard” trippel uit de koelkast er bij.

GENIETEN met hoofdletters!
Ook als het nog geen kerst is

Ps. Denk dat ik er met kerst gegrilde worteltjes met honing en tijm er bij serveer, past er qua smaak volgens mij nog beter bij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan