BasBQ
Beef en Steak

Kerstdagen Kalkoen en Lamsrack

 
 
 
 

Denny

Kooltjesharker
Berichten
149
Een voordeel als je de kerstdagen bij je thuis viert je zelf grotendeels kan bepalen wat het menu wordt  B-)
Op kerstavond werd het kalkoen, ik had het zelf nog nooit klaar gemaakt (of ?berhaupt een hele kalkoen gehad), een mooie uitdaging en met wat last minuts tips van Noskos is het helemaal goed gekomen (waarvoor dank!).

1e kerstdag mochten mijn zwager en ik het hoofdgerecht verzorgen voor de familie. Uiteraard er voor gekozen om de Q weer aan te slingeren. We hebben lamsrack met gegrilde aubergine klaargemaakt. Ik moet zeggen, dat is toch wat lekkerder dan een kalkoen  ;)

Pics or it didn't happen:

De kalkoen, volgens het recept van Noskos
De dames in kwestie:
HE1p4RB.jpg


Even laten zwemmen:
vKX3zvf.jpg


En laten drogen:
NMdpegC.jpg


Ze krijgen al een mooi kleurtje:
bTSS7CL.jpg


En tot slot, aanvallen maar:
tN3Fsby.jpg



Als hoofdgerecht op eerste kerstdag hebben we gekozen voor Lamsrack met honing en tijm, gegrilde aubergine, zelfgemaakte aardappelrozetjes en uiteraard een bijpassende rode wijn.
Ik zal de volgende keer zorgen voor betere foto's. Op de foto lijken sommige stukken aardig donker, maar viel mee in de praktijk.

fprWS0V.jpg


uUt2wPc.jpg


En heel vervelend, we kwamen niet uit met het aantal rackjes, we moesten een paar achterlaten. Na het eten onder het mom van 'de bbq moet nog opgeruimd worden', snel naar buiten gevlucht om de achtergebleven stukken op te eten en ik moet zeggen, zo smaken ze toch het best.  :D
9tCXVM1.jpg


Al met al een geslaagde kerst, leuke en lekkere gerechten mogen klaar maken.  :)

Met rokerige groet Denny

 
Das een lekkere kerst. Vooral die lamsrackjes lust ik wel! :)
 
Zeer geslaagde kerst :)
 
Dat lijkt op mooie kerstdagen! Goed gedaan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan