BasBQ
Beef en Steak

Kerst recept - van te voren maken.

 

Martijn137

Sprokkelaar
Berichten
46
Goedendag,

ik ben eigenlijk op zoek naar inspiratie / advies.
als alles door gaat gaan we met de familie kerst vieren en ik wil graag een lekker BBQ gerecht maken, alleen op de locatie van het diner is geen BBQ ter beschikking.
dus ik moet iets een dag of 2 / 3 van te voren maken, kan bewaren en dan kan opwarmen en dat het nog steeds lekker is.

Pulled pork bijv. kan ik wel roken en dan op de dag zelf nog in de oven op temperatuur laten komen en pullen.
maar pulled pork zijn ze ondertussen wel gewend van mij dus zoek iets anders. :)

ik dacht zelf iets van een bavette rollade, of porchetta, maar ik weet niet of dat dat kan met zo'n gerecht.

dus, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? of suggesties voor recepten waarbij ik het een dag of 2 van te voren kan maken en dan kan opwarmen?

ps. als dit al ergens gevraagd is, sorry heb gezocht maar kon niks vinden, een linkje naar dat topic zie ik dan graag :)
 
alles met een zeer hoge kerntemperatuur lijkt mij mogelijk.
Beefribs, shortribs, zenuwstuk, ...

als je vacuum kan verpakken en sous vide kan opwarmen zijn er al meer mogelijkheden.

Kan je niet een kleine BBQ meenemen? WGA? Minimax? ...
 
  • Leuk
Waarderingen: riba
Dit jaar wil ik zelf carpaccio maken naar recept van Ralph de kok.
dit is van te voren roken in hooi.

lijkt me een fantastisch voorgerecht wat je makkelijk eerder kunt maken.
 
Dit jaar wil ik zelf carpaccio maken naar recept van Ralph de kok.
dit is van te voren roken in hooi.

lijkt me een fantastisch voorgerecht wat je makkelijk eerder kunt maken.
toevallig recent gezien, staat hier ook hoog op de lijst.
Voor de vis-keuze voor het voorgerecht denk ik de zalm bon-bons van BGE of zelf koud roken.

voor ts:
Ik vind pulled-pork ook niet echt kerst achtig eigenlijk. Ik heb vorig jaar een hammetje zelf gepekeld, die was erg lekker.
 
Dit jaar wil ik zelf carpaccio maken naar recept van Ralph de kok.
dit is van te voren roken in hooi.

lijkt me een fantastisch voorgerecht wat je makkelijk eerder kunt maken.
Deze heb ik vorig jaar gemaakt. Gemaakt de dag voor kerst en gesneden op 1e en 2e kerstdag. Erg lekker 👍
 
Koud gerookte zalm kun je ook een paar dagen van te voren maken en hoef je niet op te warmen. Deze is te bijvoorbeeld te gebruiken in een zalm bon bon.
 
Ik weet niet wat de afstand en planning van bezoek is, maar ik heb een keer een beenhammetje gemaakt op de dag zelf en ingepakt in aluminiumfolie, handdoeken en vriestas. Bij aankomst 3 kwartier later prima warm nog. Of kalkoen (met nieuwjaar). Zelfde principe alleen was dat 15 minuten rijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Een hammetje pekelen en roken. Gerookte kip, Zeeuws spek, gerookte amandelen. Allemaal zaken die je misschien kan gebruiken als onderdeel van een recept of maaltijd en die je ruim van tevoren kan bereiden. Voor een hoofdgerecht heb ik eigenlijk geen goede kerst opties om ver van te voren te bereiden
 
Vitello Tonato is ook geweldig als je aan carpaccio denkt, erg mooi met wat rook voor te bereiden!
 
Ik zoek ook inspiratie.
Vermoedelijk wordt het hier orloffgebraad bereid op de Q en de dag zelf opwarmen.
 
Een dessert van de BBQ anders?, hier willen ze dat ik weer BBQ appeltaart mee neem in plaats van stoofperen... nou eigenlijk willen ze die ook
 
sorry late reactie, was even druk geworden met werk (AKA ik was gewoon vergeten dat ik dit gevraagd had)
Iedereen bedankt voor alle suggesties, voor mijn probleem is het opgelost want we houden het kerstdiner bij mij thuis :)

voor ons gaat het dus een bavette rollade worden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan