BasBQ
Beef en Steak

Kerst met de bbq

 
 

Jowi

Kooltjesharker
Berichten
169
Komende kerst krijg ik mijn schoonouders, zwagers en schoonzus op bezoek en te eten.
Nu leek het mij leuk om een kerstdiner voor te zetten met meerdere gangen op de bbq.

Als hoofdgerecht had ik een mooi stuk bavette in gedachten.
Ik moet alles met 1 bbq doen, dat maakt het wat ingewikkeld, ook omdat het wel redelijk moet doorlopen.

Ik heb tevens (nog) geen DO, maar heb wel een oven en uiteraard een gasfornuis tot mn beschikking.

Hebben jullie idee?n wat ik nog meer kan voorzetten.

Zelf dacht ik aan eendenborst met appeltjes als tussengerechtje, misschien een salade met gegrilde zwezerik als voorgerecht? Of een soepje even laten meeroken?

Kunnen jullie mij verder helpen aan inspiratie?
 
Picanha, gerookte pompoensoep, zalmpje van de plank (bobby flay?), coquilles, kaasplankje met o.a. gerookte kaas.
Hmmm ik krijg er zelf honger van. :D
 
Ik heb laatst voor een etentje het voorgerecht op de Q gedaan:

Eendenborst filet de vetkant kruislings insnijden tot het vlees.
Dan vet smelten boven directe hitte. Daarna op een cederhouten plank met de vetkant naar boven en die ook insmeren met honing.

Hierbij een simpele salade van bacon, eerst krokant bakken en dan in dobbelstenen snijden. Deze mengen met sinasappelpartjes en ahornsiroop.

Geserveerd met een Veldsla met een simpele neutrale dressing.

Was lekker, simpel en leuk. Misschien is bet een idee voor een tussengerecht  :)
 
Het voorgestelde menu kan goed op 1 BBQ, ik denk wel dat je tussendoor hete kolen moet bijvullen.
En houd er rekening mee dat je bij dit menu zelf nauwelijks aan de dis plaats kunt nemen.... (kan ook een keuze zijn, gezien het je schoonfamilie betreft  :p).
 
Ceriel zei:
Het voorgestelde menu kan goed op 1 BBQ, ik denk wel dat je tussendoor hete kolen moet bijvullen.
En houd er rekening mee dat je bij dit menu zelf nauwelijks aan de dis plaats kunt nemen.... (kan ook een keuze zijn, gezien het je schoonfamilie betreft  :p).
Sommige hoef je niks uit te leggen
 
Ik mag voor 2e kerstdag het vlees gaan verzorgen zoals het er nu naar uitziet...wel voor 30 man!
Iemand tips? PP gaat het sowieso worden, dacht zelf aan Pulled Chicken als alternatief, maar misschien wel leuk om er nog wat bij te doen...
 
Porchetta wellicht een optie?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Haha, het mag idd schoonfamilie zijn, maar daarom niet minder geliefd. Sterker, ik hoorde mn schoonvader tegen iemand beweren dat ik zelfs een rat nog lekker weet te krijgen op de bbq. Dus ik heb een eer hoog te houde.
Leuke ideen allemaal.
Zalm wordt em helaas niet, er zitten geen visliefhebbers bij. Of toch gewoon doen?
 
Jowi zei:
Zalm wordt em helaas niet, er zitten geen visliefhebbers bij. Of toch gewoon doen?

Zelfs een niet visliefhebber houdt van Bobby Flay's zalm op een plank. Huiswerk voor dit weekend om het eens te proberen  :D
 
Doe je dat gewoon als amuse. Kan iedereen het proeven en als ze het niets vinden is er geen man over boord ;)
 
Ow dat lijkt me ook erg lekker idd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan