BasBQ
Beef en Steak

Kerst Beef Wellington

 
 
 
 

Pascal

Gemarineerd
Berichten
1.843
Wat hoort er nou nog meer bij kerst dan Beef Wellington. Misschien een kalkoen🦃, maar wij hadden nou eenmaal zin in Beef Wellington.

Ik heb de bereiding erg makkelijk gehouden. De hoofdrolspeler een Ossenhaas met bijrollen voor kastanjechampignons 🍄, mosterd, hartige taart bladerdeeg en seranoham 😁.

Ik ben eerst begonnen met de Ossenhaas op gietijzer aan te zetten.
20211224_122939.jpg


20211224_123728.jpg

Deze kon toen even afkoelen terwijl ik de kastanjechampignons fijnhakte en in een pan op laag vuur ontdeed van het vocht. Even op smaak brengen met pezo en dit mocht afkoelen in de grote koelkast (de koude tuin. Heerlijk die winter☃️)

20211224_122342.jpg


Toen werd het tijd om de seranoham dakpansgewijs op elkaar te leggen. Dit op een stuk huishoudfolie om te kunnen rollen. De inmiddels afgekoelde kastanjechampignon op de seranoham uitspreiden en goed aandrukken.
20211224_131338.jpg
20211224_131924.jpg

Hierna de heerlijk ruikende Ossenhaas insmeren met mosterd en oprollen. Het oprollen gaat verbazend makkelijk door de huishoudfolie.

20211224_132301.jpg
20211224_132514.jpg


Toen kon de opgerolde sigaar in de wacht tot het bezoek kwam. ⏳
20211224_133253.jpg


Net voordat de Beef Wellington op de Q gaat de sigaar in de bladerdeeg rollen en de buitenkant van het bladerdeeg insmeren met eigeel en wat kerstornamenten aanbrengen. 🎄.

20211224_173622.jpg

De dag ervoor al een heerlijke uiensoep gemaakt die ik opwarmen op de Windmill charcoal stove om daarna met een stukje stokbrood en en gruyère kaas onder de grill te zetten. Geen foto van, maar heeft toch niet op de BBQ gestaan 😁. Toch was het heerlijk.

In de tussentijd de Bastard naar 240C met de pizzasteen erin. Lekker heet laten worden. Hierna de hoofdrolspeler op wat bakpapier (ik zag mezelf in gedachte al rommelen om de Beef Wellington van de BBQ halen 🤔) de BBQ in en dekseltje dicht.
20211224_182504.jpg


Na ongeveer 45 minuten was het tijd om de Beef Wellington uit zijn sauna te bevrijden en even op adem te laten komen op het aanrecht.
20211224_192831.jpg


En het bordje met de eigengemaakte aardappelsalade van de vrouw des huizes.
20211224_193725.jpg


Conclusie, zag er prima uit en de smaak was heerlijk! Helaas zijn de laatste foto's wat donker, maar er werd inmiddels aangevallen!

Bedankt voor het lezen.
 
Wow Pascal, dat ziet er schitterend en vooral ook erg lekker uit zeg!
 
Ziet er heerlijk uit!

Moet hier toch ook eens over na gaan denken.
 
Fantastisch gerecht en goed gelukt! Zelf een paar jaar terug ook gemaakt. Zijn nog foto’s van ergens op dit forum😅. Leuk ook de extra finishing touch door de decoratieve kerstbomen en sterren op de beef Wellington te plaatsen.
 
Mooi hoor! Durf me er nog niet aan te wagen maar ziet er erg goed uit.
 
Echt profi ziet er top uit 👌
 
Die Beef wellington ziet er super uit. Is perfect gelukt zo. Ik heb het nog steeds nooit gemaakt. Krijg de baas hier thuis niet overtuigd. Miss gewoon eens maken en niet over hebben haha. Succes met de fotowedstrijd.
 
Perfect gelukt. Het water loopt me weer in de mond!
 
Dat is een mooie maaltijd zo, mooie garing ook van het vlees !
 
Laatst bewerkt:
Super mooi gemaakt! Ik hoop hem dit jaar ook nog eens te kunnen gaan maken en dan geeft deze post goede instructies, bedankt!
 
Die Beef wellington ziet er super uit. Is perfect gelukt zo. Ik heb het nog steeds nooit gemaakt. Krijg de baas hier thuis niet overtuigd. Miss gewoon eens maken en niet over hebben haha. Succes met de fotowedstrijd.
BGE heeft een Vega Wellington staan, als jij t aan durft dan hoor ik graag hoe t was.. :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan