BasBQ
Beef en Steak

Keramische EI

 

Bar-B-Que-Business

Kooltjesharker
Berichten
138
Hallo beste BBQ-ers,

Ik zag in het krantje van de intratuin een keramisch eitje staan.  Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoor het graag .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Intratuin verkoopt ook bge , dus ligt er maar aan wat er in dat krantje staat!
 
Zo te zien een Auplex, vraag even naar de garantie voorwaarde.
 
Maat van mijn heeft er een al bijna 2 jaar zonder problemen.
Ga je voor 2 jaar garantie of 20 jaar. Dat is een keuze, prijs kwaliteit.
Ik heb the Bastard large hij doet het super! Ben de prijs al vergeten.
 
Ik zag de vraag idd voorbij komen BensBQ. Het zot hem denk puur in het materiaal en de service&garantie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laten we het 'for safety' maar gewoon 'anders' noemen.
Is een Mercedes beter dan een Dacia? Voor sommigen wel, voor sommigen niet. Hij is wel 'anders' :D

Zoals je al aangaf, de garantie is anders en het materiaal ook. Het gebruik zal gelijk zijn. Ben wel benieuwd naar bevindingen van gebruikers hiervan, alsmede de service wanneer er iets niet geheel volgens plan is gegaan
 
SilverFox zei:
Laten we het 'for safety' maar gewoon 'anders' noemen.
Is een Mercedes beter dan een Dacia? Voor sommigen wel, voor sommigen niet. Hij is wel 'anders' :D

Zoals je al aangaf, de garantie is anders en het materiaal ook. Het gebruik zal gelijk zijn. Ben wel benieuwd naar bevindingen van gebruikers hiervan, alsmede de service wanneer er iets niet geheel volgens plan is gegaan

dat is wat ik bedoelde, zijn er ervaringen met deze kamado hier bekent.
veel verkopers/bedrijven zeggen dat deze net zo goed is en veel goedkoper als de andere merken maar via de link die ik hier ergens boven gaf word aangegeven dat deze kamado van ander materiaal word gemaakt en vandaar het prijsverschil  ;)
 
Ja ik ben er ook zeer benieuwd na. Want eerlijk is eerlijk, het scheelt aardig wat geld met de duurdere varianten.  Vraag me ook af hoe de afwerking van de auplex varianten is .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb een 23 inch Kamado usa die ook te herleiden is naar aupex. 
Verschil is idd kwaliteit en garantie. Mijn kamado heeft veel kleine scheurtjes in de lak. Niets ernstig advies alleen wordt gegeven om hem in de winter binnen te halen. Veel goedkopere kamado's hebben dat. Na eerste jaar is in mijn vuurring een scheur gekomen. Ook weer niets ernstig en kan nog vele jaren mee maar zoeken naar een vervanger heeft niets opgeleverd. Of echt tegen belachelijke prijs. Ander nadeel zijn de beschikbare onderdelen. Voor bge is echt alles te krijgen. Voor de aupex van mijn maat geen gietijzer rooster. Van verschil in keramiek heb je in de praktijk geen last. Pp, picanha alles gaat even makkelijk en op constante temp.
Het afdichtingsvilt gaat 1 jaar mee, al is dat standaard op de BGE niet veel beter. Verschil zit in verwachte levensduur. Moet ik gokken dan Aupex 10 jaar en BGE 20 jaar. Ik zou de aupex zo weer kopen
 
sjans zei:
Ik heb een 23 inch Kamado usa die ook te herleiden is naar aupex. 
Verschil is idd kwaliteit en garantie. Mijn kamado heeft veel kleine scheurtjes in de lak. Niets ernstig advies alleen wordt gegeven om hem in de winter binnen te halen. Veel goedkopere kamado's hebben dat. Na eerste jaar is in mijn vuurring een scheur gekomen. Ook weer niets ernstig en kan nog vele jaren mee maar zoeken naar een vervanger heeft niets opgeleverd. Of echt tegen belachelijke prijs. Ander nadeel zijn de beschikbare onderdelen. Voor bge is echt alles te krijgen. Voor de aupex van mijn maat geen gietijzer rooster. Van verschil in keramiek heb je in de praktijk geen last. Pp, picanha alles gaat even makkelijk en op constante temp.
Het afdichtingsvilt gaat 1 jaar mee, al is dat standaard op de BGE niet veel beter. Verschil zit in verwachte levensduur. Moet ik gokken dan Aupex 10 jaar en BGE 20 jaar. Ik zou de aupex zo weer kopen

thanks  ;) bedankt voor je reactie!
 
Het afdichtingsvilt van een BGE gaat langer mee dan 1 jaar (of je moet er ?cht onbenullig mee omgaan) Zit standaard niet meer een normaal (wollen?) viltje op maar een betere soort ;)
Zelf zit ik al over de anderhalf jaar met hetzelfde (origineel geleverde) vilt, wordt wekelijks gebruikt, ook voor pizza sessies en picahna fikken. Als ik het een beetje inschat zit hij er nog wel anderhalf jaar op :D
Maargoed, een viltje kost de wereld niet en daar zou ik de keuze niet van laten afhangen :)

Ik kan de keuze voor een Auplex ook wel snappen. De prijs is (even grof gesteld) de helft, dus tja hij hoeft het ook maar half zo lang vol te houden.

Zijn die scheurtjes in de lak ook echt scheuren/barsten of de bekende craquele?
Krijg je bij een gescheurde firebox geen nieuwe onder garantie bij Auplex?
 
Terug
Bovenaan Onderaan