BasBQ
Beef en Steak

Keramiek beschadigd door ondeugdelijke montage Grizzly Grill met nieuwe UPDATE van Grizzly

Eric Ace

Tondelzoeker
Berichten
19
21 oktober 2021

Beste Eric,

Graag brengen we je op de hoogte van de status van het omruilen van de Grizzly grill.

Na enige vertraging verwachten we zeer binnenkort te gaan beginnen met het inplannen van de omruiling van de Kamado. Dit zal uitgevoerd worden door onze transport partner Gebr. Gorter B.V.

Je krijgt zodra wij de modellen gereed hebben een e-mail van de firma Gorter met daar in een link naar een planagenda met een aantal keuze voor de datum dat de omruiling kan worden ingepland. Je kan dus zelf de gewenste datum kiezen.

Zodra de definitieve planning gemaakt is, ontvang je, de avond vooraf, bericht over het tijdvak waarin de bezorging op de door jou gekozen datum zal plaatsvinden. Het tijdvak kan afwijken dus we vragen je rekening houden met een uur voor en na het aangegeven tijdvak waar de levering in zal plaatvinden.

Wanneer de omruiling plaats gaat vinden verwachten we dat de huidige Kamado beschermd verpakt klaar staat voor de chauffeur. Eventuele accessoires die standaard bij de Kamado geleverd waren ontvangen we graag retour en kan je in de Kamado mee terug sturen want ook deze krijg je nieuw. Het onderstel hoef je er niet onder vandaan te halen.

Ook ontvang je, van ons een retourformulier welke je bij de 'oude' Kamado dient te voegen.

We wensen je vast veel plezier met de nieuwe Grizzly Elite en danken je voor je geduld.

Met vriendelijke groet,

Corrien
Klantenservice Grizzly Grills

6 OKTOBER 2021

UPDATE REACTIE VAN 200 FAHRENHEIT / GRIZZLY GRILLS,


Beste Eric,

Vriendelijk dank voor je bericht. Excuus dat er geen verdere opvolging is geweest op de service aanvraag.
Wat vervelend dat er schade is ontstaan aan de Grizzly Elite Large. Graag brengen we je op de hoogte van de status van de serviceaanvraag die je hebt ingediend. We hebben de aanvraag beoordeeld en gezien de problemen die zijn ontstaan aan de Grizzly bieden we je graag een nieuwe Grizzly Elite aan. Momenteel is er geen beschikbaarheid van het om te ruilen model, en wachten we op de nieuwe voorraad. Deze zullen voorzien zijn van een nieuw scharnier om de bekende problemen mee te hebben opgelost. We verwachten de nieuwe modellen vanaf medio oktober beschikbaar te hebben. We hopen je spoedig te kunnen voorzien van een nieuwe Grizzly. Zodra de nieuwe modellen beschikbaar zijn nemen we contact met je op om een omruilafspraak in te plannen.

Tot die tijd kan je gewoon gebruik maken van de Grizzly Grill.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens je nog een fijne dag.

Met vriendelijke groet,

Corrien
Klantenservice Grizzly Grills

Eerste bericht.

Beste mede grillers,

Na vele jaren gebruik te hebben gemaakt van een Weber bbq heb ik mei 2021 een Grizzley Grill Elite L kamado aangeschaft.
Welkoop had deze staan en de gegoogeld reacties op het internet waren overwegend positief.

Enkele weken later een tweede, iets kleiner model, aangeschaft waardoor tegelijkertijd op twee verschillende temperaturen bbq-en mogelijk werd,
tot dusver super tevreden. Bij in gebruik name van de tweede Grizzley Grill viel echter op dat de montage van met name de deksel niet helemaal goed was uitgevoerd. Zo zaten de witte bussen niet helemaal op de correcte plaats waardoor de kamado schuurde en er kleine beschadigingen ontstonden. Heb hierop het gehele sluitingsmechanisme uit elkaar gehaald en weer deugdelijk in elkaar gezet, probleem opgelost. Bij controle van de eerste Grizzley Grill Elite L kamado bleek deze aan de achterzijde al te zijn beschadiging. De Keramiek was beschadigd door ondeugdelijke montage van het sluitingsmechanisme, zie foto. Omdat de winkelier, bij Europese wet, verantwoordelijk is voor de afhandeling van klachten, heb ik bij Welkoop melding gemaakt van deze beschadiging. Hierop heeft de bedrijfsleider een mail gestuurd naar 200fahrenheit te Haarlem met het verzoek dit op te lossen.

Tot heden niets gehoord, Welkoop doet wat het kan, 200fahrenheit geeft echter niet thuis.

Hebben meer grillers deze beschadigingen en ervaringen? Hoor graag van jullie.

grizzley.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je even ons Grizzly Grill Elite topic moet doorlezen. Ik zou bijna zeggen dat je mijn foto hebt gekopieerd ;).

Er zijn meerdere problemen bij meerdere eigenaren gedeeld. Ook ervaringen met 200Fahrenheit en de Welkoop, waarbij de laatste ons zeker niet in de kou laat staan. 200 Fahrenheit is wel bezig orde op zaken te stellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Ha Eric.
Helaas staat dit forum topic vol met soortgelijke ervaringen...
 
200 fahrenheit zijn al jaren niet bereikbaar. Niet vreemd met zoveel gezeur over al die merken die zo leveren.
 
Om het simpel te maken, je hebt een product gekocht bij welkoop dat niet voldoet. Dat zij geen reactie/oplossing krijgen van 200 fahrenheit is in principe niet jou probleem (realiteit natuurlijk wel). Je kan dus gewoon een oplossing eisen bij de welkoop.
 
Ik denk dat je even ons Grizzly Grill Elite topic moet doorlezen. Ik zou bijna zeggen dat je mijn foto hebt gekopieerd ;).

Er zijn meerdere problemen bij meerdere eigenaren gedeeld. Ook ervaringen met 200Fahrenheit en de Welkoop, waarbij de laatste ons zeker niet in de kou laat staan. 200 Fahrenheit is wel bezig orde op zaken te stellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Zie update van mijn topic
 
Zonde.
Met de Welkoop overleggen of je’m wel mag gebruiken. Dan sta tie niet stil
 
Om het simpel te maken, je hebt een product gekocht bij welkoop dat niet voldoet. Dat zij geen reactie/oplossing krijgen van 200 fahrenheit is in principe niet jou probleem (realiteit natuurlijk wel). Je kan dus gewoon een oplossing eisen bij de welkoop.
Je hebt volledig gelijk, volgens Europese wetgeving dient Welkoop mij een alternatief aan te bieden, waarna zij vervolgens de claim neerleggen bij Grizzly Grills. Echter, in dat geval krijg ik wel een vervangende kamado maar blijft het probleem mogelijk bestaan.
Nu krijg ik een aangepaste/verbeterde versie.
 
Zonde.
Met de Welkoop overleggen of je’m wel mag gebruiken. Dan sta tie niet stil
Heb ondertussen ook al contact gehad met Welkoop en zij hebben aangegeven dat ik de Kamado gewoon kan gebruiken zonder dat verdere gevolgen heeft.
 
Ik hoop voor jou, en alle andere bezitters van soortgelijke bbq dat de ellende snel word opgelost, als je iets in die prijscategorie aanschaft dan mag je toch wel een kwaliteitsproduct verwachten.

Nu ben ik niet in de financiële positie om iets soortgelijks aan te schaffen, maar als ik de topics hier zo door lees zou ik er denk ik sowieso niet zo snel aan beginnen want dat lijkt me erg slecht voor de bloeddruk :unsure:
 
Terug
Bovenaan Onderaan