BasBQ
Beef en Steak

Karbonade low en Slow

 
 
 

KippetjeHaasje

Kooltjesharker
Berichten
137
Ik had nog wat karbonades, en geinspireert door deze site, vond ik het zonde om het in de pan te bakken.
QzB5ZLDJMLpRajwHMrQHMDEotrgLtYjIvi5gdvnqw1o=w155-h207-p-no

De botten eruit gehaald, maakt het eten makkelijker voor vrouw en kind.
A96TPGiVHnhRSDNS2RIcJICjbRqBphDv4eTsPJWwQjg=w276-h207-p-no

In een standaard rub met toevoeging van rozemarijn extra knoflook honing en olie. paar in koelkast.
0MplgNyC-fme8we0wRVLNfUANKcTp6aWhJ2p_HbNWjo=w276-h207-p-no

Bbq aan, deze keer wat meer ruimte gegeven en oefenen om temperatuur naar 100c te brengen.
7WNL7zD7DCSuq4UZFWip3wqDqldICoNA1buk6jgReII=w155-h207-p-no

Ik moet zeggen die temperatuur blijf ik lastig vinden om laag te krijgen. deze keer maar 1/3 starter briketten beneden bijna helemaal dicht en boven 1/3 open. toch zat temp nog altijd tussen 130-140c

En het eindproduct
bdo_xxziy4nyVFnR1Osou11y4DtWLgSvg5JXP270_ok=w276-h207-p-no
 
Ziet er goed uit. Hoe waren ze qua smaak? En mals genoeg?
 
lekker hoor!
 
Helemaal gelijk, zonde om in een pan te bakken, hahahahaha
 
dat hoort ook zeker op de bbq thuis
 
Lekker stukje varken! KippetjeHaasje.
 
Voor low&slow op de OTP gebruik ik de snake-methode. Erg zuinig in gebruik. en als het gerecht klaar is, schuiven dicht en de rest van de briketjes blijft onaangetast liggen.
 
Ja vrijdag lag google eruit, waar mijn foto's staan. en wou het dan gister er wel op hebben maar moest even snel. daardoor vergeten het belangrijkste te meklden :D, hoe smaakte het:

je merkte lekker de rozemarijn en honing op mals vlees. Denk wel dat ik volgende keer minder hout zal gebruiken, was nu een soort van 'pittig'van de rook.
maar al met al zeker voor herhaling vatbaar.

@mac, dank voor de link ga het zeker even lezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan