BasBQ
Beef en Steak

karbonaatjes :)

ronsmits

Tondelzoeker
Berichten
20
Gisteren was het Stephen boek binnen :). Culinaire BBQ. Meteen gekeken wat we in huis hadden vanochtend en het werd varkenskarbonades in bourbon (pagina 129). Bourbon was makkelijk te vinden maar bij de Plus hier hadden ze nog nooit gehoord van pimentbessen, ik ook niet trouwens maar ik had nog jeneverbessen in huis. Anyway hier staat het vlees klaar na het pekelen:

SA-glAlq7Wn0jLq1toCupLky_sWqBeDiFQQclzrg35uk=w2104-h1556-no


En hier is het resultaat:

aitvVbUtRvh1niiEVZ0fs33-it3G_aUzdLeBjqCEtatn=w2104-h1556-no


Ik ben heel tevreden over de mooie streep van mijn nieuwe gietijzeren rooster. Ik zal alleen een beetje te frotten om het laatste gedeelte direct te grillen met de plate holder erin vanwege het indirecte grillen in het begin. Iemand tips hierover?
 
Karbonaadjes zien er goed uit.
Smaakte ze ook  :D
 
Ridevi71 zei:
Karbonaadjes zien er goed uit.
Smaakte ze ook  :D
Oh ze waren heerlijk de smaak was helemaal niet wat ik verwacht had en door het pekelen waren ze lekker sappig.
Lekker verse erwtjes (biologische boer in de buurt) en zelf gemaakte Limburgse aspergesoep. Jummie
 
Gelukkig  :)
En een goede reden om ze nog eens te maken
 
Kopi?ren plakken kan, anders kan ik de handel samenvoegen maar dat gaat nu niet, want op de telefoon komt hij vast ergens anders te hangen (gepriegel).

Maaruh mooie run, op naar je volgende afspraak met die krullebol!
 
Pimentbessen is volgens mij dat spul wat in peperkoek zit , de gemalen variant gebruik ik vaak in stoofschotels (wordt ook wel Long Tai genoemd) , de (gedroogde) bessen of de gemalen versie gebruik ik zelf ook bij konijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan