BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters ronde 8

Hoe ver moet je bij de BGE de margrietschijf/RVS schoorsteen openzetten om de HM zijn werk te laten doen?
 
Ik heb ergens gelezen/gezien dat de margriet schijf op de dicht zou moeten en alleen de gaatjes open om een stabiele temperatuur te krijgen.


Ik ben voor je aan het zoeken waar ik dat vandaan heb.
 
Licht er aan hoeveel wind er staat,  bij veel wind
magrietschijf bijna dicht zetten
 
Bij mijn Primo zet ik de margrietschijf bijna dicht, de opening op het breedste punt is dan ongeveer een millimeter.
 
Van het weekend drie dagen de HM kunnen uittesten, hij werkt echt perfect! Alleen de eerste keer wat met de instellingen lopen rommelen, niet handing als je de PID waardes door elkaar zet....maar dat had ik gelukkig snel door.

Ik heb nog wel een vraag en dat is op welke max% zetten jullie de Fan output met een 47 WSM? Ik had hem nu op 65% staan, maar het leek nog te weinig. Ik hoor graag tips.
 
Na weer een sessie pull pork en 's nachts een paar keer opstaan (temperatuur vloog omhoog) schrijf ik me alvast in voor ronde 9!
 
Ik schrijf me ook in! Lijkt me leuk voor het hoge gadget gehalte haha!
 
Voordat jullie nu allemaal heel enthusiast op en neer gaan lopen springen  ;), moet ik toch de verwachtingen even wat temperen.

Zo als het er nu naar uitziet is het onwaarschijnlijk dat ik op korte termijn weer HM's ga maken. Dit komt voornamelijk door de schaarste van de gebruikte raspberry pi's.

De verwachting was dat ze eind augustus weer leverbaar werden maar dat is nu al verschoven tot oktober. Zodra ze weer leverbaar zijn of als er een goed alternatief komt ga ik weer bouwen.
 
De software staat hier: http://heatermeter.com/devel/release/bcm2708/13/ Je moet je openwrt-rpi.zip file downloaden.

De Pi zero zou moeten werken maar de PI-2 en 3 gebruiken een andere CPU en die zijn niet compatible met de software. Omdat de HM een oude versie van openwrt gebruikt die niet meer onderhouden wordt komen er ook geen updates meer voor nieuwere processors.
 
Ik ga dit topic toch volgen! Hopelijk komt ronde 9 en kan ik aanhaken ;)
 
Nosmo zei:
Voordat jullie nu allemaal heel enthusiast op en neer gaan lopen springen  ;), moet ik toch de verwachtingen even wat temperen.

Zo als het er nu naar uitziet is het onwaarschijnlijk dat ik op korte termijn weer HM's ga maken. Dit komt voornamelijk door de schaarste van de gebruikte raspberry pi's.

De verwachting was dat ze eind augustus weer leverbaar werden maar dat is nu al verschoven tot oktober. Zodra ze weer leverbaar zijn of als er een goed alternatief komt ga ik weer bouwen.

Weer volop te koop bij Conrad. Versie B+:
https://www.conrad.nl/nl/raspberry-pi-model-b-512-mb-zonder-besturingssysteem-1227449.html?WT.mc_id=gshop&insert=8J&gclid=Cj0KEQjwuJu9BRDP_-HN9eXs1_UBEiQAlfW39iuagugLvCw4apK1gokO4CUaZgf0djSjXJwLlneZD54aAkrK8P8HAQ&tid=211354628_29069301908_pla-61865531738_pla-1227449&WT.srch=1

dus wanneer komt ronde 9? :p
 
Gisteren kwam er niet alleen rook uit de Q, maar ook uit mijn Heatermeter (1e ronde bestellingen). Hij is dus helaas overleden, hij reageert nergens meer op, en hij stinkt naar verbrand plastic  :(

Ik ben er inmiddels zo aan gehecht, dus ik sta vast vooraan voor ronde 9...
 
Heatermeter heeft een update gekregen, de 4.3.3 is wat vierkanter en dikker.

https://github.com/CapnBry/HeaterMeter/wiki/HeaterMeter-v4.2-or-v4.3
 
De RPI's lijken zo langzaam aan weer een beetje leverbaar te worden. Helaas denk ik niet dat ik de komende tijd veel thuis zal zijn:(
 
Mocht er toch een 9e ronde komen dan hoor ik het graag! Samen een met een vriendje zeker ge?nteresseerd!

Hopelijk ben je toch veel thuis binnenkort ;-)
 
RoelsRules zei:
Hopelijk ben je toch veel thuis binnenkort ;-)

Als hij teveel thuis is komt er ook geen geld binnen.
Dus moeten de heatermeters duurder gaan worden om de rekeningen te betalen.
Heb hem ook liever vaker thuis, maar het is niet anders.
 
Mevr. Nosmo zei:
RoelsRules zei:
Hopelijk ben je toch veel thuis binnenkort ;-)

Als hij teveel thuis is komt er ook geen geld binnen.
Dus moeten de heatermeters duurder gaan worden om de rekeningen te betalen.
Heb hem ook liever vaker thuis, maar het is niet anders.

:) :D Dat snap ik helemaal! We zullen het zien wanneer de HM's weer gemaakt kunnen worden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan