BasBQ
Beef en Steak

Kan ik 2 procureurs in ??n keer bereiden

H

Henk21567

Gast
Goedemiddag,

Volgende week geef ik een feestje waarop ik mijn gasten graag wil trakteren op een broodje pulled pork. Ik heb daarvoor 2 procureurs van 2,5 kg besteld bij bigsteaks.nl. Wat ik me nu afvraag is of het verantwoord is om deze in ??n gang te bereiden (Weber Mastertouch 57cm)

Het plan is nu om ze dinsdag te bereiden en donderdag uit te serveren. (kan ik op woensdag een noodoplossing verzinnen als het mislukt :) )

Wat is jullie advies en waar moet ik op letten.

Alvast bedankt.

Groet,
Henk
 
Ik heb er al een aantal keer 3 tegelijk op bereid (die ook nog eens zwaarder waren per stuk). Dus ja, dat kan
 
Kan prima, zorg er voor dat ze niet op elkaar gestapeld liggen, dat gaat het makkelijker. (Simpel gezegd; los van elkaar leggen) Eventueel de 2 delen rouleren voor gelijkmatigere garing. Gaat vast goedkomen.
En even rekening mee houden dat ieder stuk zijn eigen tijd nodig heeft. Het ene stuk kan maar zo een uur eerder klaar zijn dan de ander
 
Je kan ze eventueel ook al het weekend er voor maken. Is misschien makkelijker in te plannen.

De procureur ligt zo lang op de Q met rook en een uiteindelijk hoge kerntemperatuur, dat alles wat leeft volledig dood is. Als je dus met vers vlees en hygi?nisch werkt, dan kan je de PP makkelijk tot het moment op donderdag dat je nodig hebt in de koelkast bewaren.
Je kan ze dan allebei van te voren pullen of eentje pas op de dag zelf. Leuk voor je gasten om te zien dat het vlees op hun broodje uit een homp vandaan komt. In dat geval wel ruim op tijd de in alufolie ingepakte procureur opwarmen, anders pulled het zo rottig  :D
 
DanBras zei:
Je kan ze eventueel ook al het weekend er voor maken. Is misschien makkelijker in te plannen.

Warm je deze dan gewoon op de bbq weer op naar de juiste kerntemp? Tot nu toe lees ik steeds dat je pp het beste met een scheut cola moet opwarmen maar om zo'n homp vlees op te warmen in cola lijkt me niet echt handig  :p
 
Als je de kern bedoeld van rond de 90 graden, dan nee.

Kern van rond de 90 graden hou je alleen aan om het vlees te garen en mals te krijgen. Als dit eenmaal voltooid is, dan blijft het vlees ook mals hoewel het na afkoelen wel een stuk moeilijker te pullen is. Opwarmen is dus eigenlijk gewoon tot wanneer jij het goed en warm genoeg vindt om te eten. Wil je het helemaal volgens de regels en voedselveilig doen, dan breng je de kern naar tenminste 65 graden voor een aantal minuten. Zodra de procureur weer warm is dan is deze prima en eenvoudig uit elkaar te trekken. In het kader van voedselveiligheid is het ook verstandiger om de procureur dan niet te pullen en dit pas op de dag zelf te doen. Hoewel ik zelf nooit problemen heb gehad met al gepulled vlees, wat vervolgens in een luchtdichte zak in de koelkast wordt bewaard voor een aantal dagen.

Een hele procureur opwarmen met cola of appelsap is wat lastig, dus gewoon in de alufolie waarmee deze ook in na het garen en het weekend eraf is gekomen is prima.
Wanneer de procureur voldoende is opgewarmd en je kan deze eenvoudig pullen, dan kan je na het pullen desnoods het getrokken vlees in een bak met een beetje cola of appelsap terugzetten om verder door te warmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan