BasBQ
Beef en Steak

Kan een Kamado tegen vorst.

dikkemiel

Vuurmaker
Berichten
80
Hallo allemaal,

Ik ben sinds gisteren ochtend in het bezit van een mooie Grill Guru Classic Large.
Hij zou bij mij overnachten in een houten schuurtje waar het gewoon onder 0?c gaat.
Is dit een probleem?

Hoor het graag.

Groetjes Rick


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
Geen zorven in maken, kan hij perfect tegen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Dank jullie wel.
Er gaat ook nog een hoesje over, zal dus wel goed komen

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
De kou is geen probleem, ik zou me eerder druk maken als deze in een vochtige ruimte staat dan heb je meer kans op schimmel aan de binnenkant en roestvorming van het onderstel en metalen onderdelen. Voorheen stonden al mijn barbecues ook in een droge afgesloten tuinhuis, daarna een tijdje onder een kapschuur en daar merkte ik dat vocht het probleem was. En nu staat alles verwarmd binnen. Maar in jouw geval is een tuinhuisje prima, gebeurt niets mee!
 
Staan al jaren zo buiten hier zonder hoes. Geen probleem.
 
Bij mij is er een gebarsten toen ik in de winter de bbq aanstak. Droge plof en toen een enorme barst in de vuurkorf, was wel een chinees.
 
Malt007 zei:
Bij mij is er een gebarsten toen ik in de winter de bbq aanstak. Droge plof en toen een enorme barst in de vuurkorf, was wel een chinees.

Dat is wel balen, zat er veel vocht in?
 
Mag geen probleem zijn, de dome kan vastvriezen, maar een simpel aanmaakblokje aansteken en via het onderste ventilatie gat naar binnen schuiven en het is zo opgelost.
 
Hari-Bo zei:
Malt007 zei:
Bij mij is er een gebarsten toen ik in de winter de bbq aanstak. Droge plof en toen een enorme barst in de vuurkorf, was wel een chinees.

Dat is wel balen, zat er veel vocht in?

Geen idee of het veel was maar neem wel aan dat het door vocht kwam. Koste uiteindelijk nog een half jaar gesteggel met de webwinkel en de fabrikant (Die wezen naar elkaar) maar uiteindelijk mijn geld terug gekregen en toen een fatsoenlijke gekocht (Broil King Keg). Moet zeggen dat het ook een wereld van verschil is qua gebruiksgemakt en kwaliteit, zou daarom ook iedereen afraden een chinees te kopen. Was wel een chinees uit de early kamado tijd (jaar of 4-5 terug), die van nu zullen vast een stuk beter zijn.
 
Volgens mij kan je een chinese kamado en een metalen kamado echt niet met elkaar vergelijken.
 
Malt007 zei:
Hari-Bo zei:
Malt007 zei:
Bij mij is er een gebarsten toen ik in de winter de bbq aanstak. Droge plof en toen een enorme barst in de vuurkorf, was wel een chinees.

Dat is wel balen, zat er veel vocht in?

Geen idee of het veel was maar neem wel aan dat het door vocht kwam. Koste uiteindelijk nog een half jaar gesteggel met de webwinkel en de fabrikant (Die wezen naar elkaar) maar uiteindelijk mijn geld terug gekregen en toen een fatsoenlijke gekocht (Broil King Keg). Moet zeggen dat het ook een wereld van verschil is qua gebruiksgemakt en kwaliteit, zou daarom ook iedereen afraden een chinees te kopen. Was wel een chinees uit de early kamado tijd (jaar of 4-5 terug), die van nu zullen vast een stuk beter zijn.

Heb toendertijd hetzelfde ervaren met de Kamado XL, na wat gesteggel retour afzender en snel een BKK gekocht alleen is het wel een totaal andere prijsklasse. Maar je zult er geen spijt van hebben, garantie is ook top laatst mijn BKK 4000 omgeruild met een 5000 ivm roestvorming aan de binnenkant zonder gedoe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan