BasBQ
Beef en Steak

Kamado voor Max ca. €1.000

Joop1970

Tondelzoeker
Berichten
4
Ik ben mij aan het oriënteren op een kamado. Mijn budget is ca. €1.000. nu heb ik een shortlist met de volgende kamado:
- grizzly elite large
- keij kamado 21”
- grill guru elite large

Ik weet echt niet wat nu de slimste keuze is? Ben dan ook erg benieuwd naar tips.



 
Ik heb ongeveer hetzelfde budget. Ik heb zelf besloten om een kamado joe classic te gaan kopen.

Vanwege:
*D&C zit er al bij
*uiterlijk (is smaak maar goed)

Alles wat ik nodig heb in het begin zit er voor mij al bij dus de rest apaar ik er langzaam aan bij.

Succes met je keuze. Ik heb er zelf ook lang over na gedacht.
 
Dat is een hoop geld Joop.
Je kan de Weber kamado overwegen, die zit er net boven.. en anders zou ik toch doorsparen en een KJ C1 nemen zoals @BrordBQ of ene masterbuilt.
 
Ik heb ongeveer hetzelfde budget. Ik heb zelf besloten om een kamado joe classic te gaan kopen.

Vanwege:
*D&C zit er al bij
*uiterlijk (is smaak maar goed)

Alles wat ik nodig heb in het begin zit er voor mij al bij dus de rest apaar ik er langzaam aan bij.

Succes met je keuze. Ik heb er zelf ook lang over na gedacht.
En vergeet vooral niet de levenslange garantie.

De merken die de TS opnoemt, vermoed ik dat ze maar 2 tot max 5 jaar garantie hebben.
 
Ik heb ongeveer hetzelfde budget. Ik heb zelf besloten om een kamado joe classic te gaan kopen.

Vanwege:
*D&C zit er al bij
*uiterlijk (is smaak maar goed)

Alles wat ik nodig heb in het begin zit er voor mij al bij dus de rest apaar ik er langzaam aan bij.

Succes met je keuze. Ik heb er zelf ook lang over na gedacht.
Ik heb de JC ergens voor €900 gezien.
Misschien gekke vraag. Maar welke accessoires zijn echt een ‘vereiste’ monogram aan te schaffen?
 
Hallo @Joop1970 ik heb zelf de Grill Guru Elite sinds 2017.
Ik ben er erg te tevreden over. Alles zit erbij en het glad afgewerkt ei ziet goed uit. Geen roest, RVS Margriet, dekselhouder en onderstel. Geen moment spijt van deze aankoop.
 
Als je toch dat geld te besteden hebt zou ik en dan inderdaad sowieso al voor je garantie voor een KJC1 of Masterbuilt gaan. Ben zelf de eigenaar van die laatste en daar heb ik werkelijk nog geen seconde spijt van.
 
Ook hier een tevreden eigenaar van de Masterbuilt. Je zou zoals velen al zeggen ook een Kamado Joe Classic 1 kunnen halen. Als het budget iets op te rekken is dan zou je de Weber kamado kunnen overwegen. Die is naar mijn weten een tikkeltje groter maar wel stukken wendbaarder.
 
Ik heb de JC ergens voor €900 gezien.
Misschien gekke vraag. Maar welke accessoires zijn echt een ‘vereiste’ monogram aan te schaffen?

Ik weet ook waar je die hebt gezien denk ik. Ze hebben de KJ alleen niet op voorraad.
 
Ik heb de JC ergens voor €900 gezien.
Misschien gekke vraag. Maar welke accessoires zijn echt een ‘vereiste’ monogram aan te schaffen?

Als je de KJC1 koopt, kan je er zo mee vertrekken. Deze heeft het D&C systeem waar er RVS roosters en deflector bij zitten, alsook een asla, wat handig is.

Hetgeen waar ik dan wel als eerste zou erbij kopen, is een gietijzeren halve rooster om de steaks af te grillen (gaat ook op RVS, maar op gietijzer is nog lekkerder)

Voor de rest is het kijken wat je nog wil.

Ik zelf heb hem in BE bij een een dealer gekocht die alleen KJ doet en die kwam hem thuis afleveren, monteren en eerste keer opstarten.
Ik was wel wat meer kwijt omdat daar standaard een pluspakket bij zat, waarin een aantal zaken zitten. Daar heb ik dan wel wat in zitten veranderen omdat ik toen geen Dutch Oven wilde :D. En dan ook nog wat dingetjes extra erbij genomen zoals handschoenen, vleestang, druippan, 2 zakken houtskool,... .

Maar zoals gezegd, hem gewoon bestellen voor €900 hoe dat hij er staat, ben je vertrokken. Als je houtskool hebt tenminste :ROFLMAO:
 
Inderdaad best kijken naar de garantieafhandeling van de individuele merken, zeker wanneer de kleur van je kamado van ondergeschikt belang is.
Ook de modellen vergelijken op basis van afdichting, voorkeur geven aan fiberglass gasket over gewoon vilt. Sluit je kamado beter af en heeft een langere levensduur.
De keuze van accessoires is op zich vrij persoonlijk, zelf zijn we fan van een lekker gegrild stukje vlees, dan is een gietijzeren rooster een must.
Een druippan is handig wanneer je low&slow doet, anders druipt het vet&vocht op je heat deflectors (en een tip voor het gebruik van een druippan: bekleden met aluminiumfolie voor ieder gebruik, scheelt een hoop schoonmaakwerk ;)).
Een pizzasteen was hier ook een must omdat we al eens graag een pizza eten.
Een kernthermometer is ook een handig en leuk hebbeding (daar heb je ook keuze zat in).
En een onmisbaar accessoire : houtskool (wanneer je daar over begint te lezen, zie je ook door de bomen het bos niet meer ;))
En dan nog wat rookhout (ook hierover kan je hier en elders massa's informatie vinden).
 
Denk niet dat er veel kamado's zijn met een fiberglass vilt voor dat budget. Maar die gasket kost €109 en tegen dat de eerste versleten is, koop je de fiberglass :)
 
Ik heb zelf de Keij large en de compact. Vorige jaar mijn oog laten vallen op de compact en een jaar later de familie uitgebreid met een large. Super tevreden. Goede service bij hun en goed assortiment aan accessoires.
 
Pfffffff, het valt niet mee om een goede keuze te maken. Begin nu te twijfelen of ik überhaupt wel een grote kamado moet kope?
Voor feestjes (saté) en snelle hap heb ik immers de boretti. Ik wil dus enkel low en slow vlees bereiden met de kamado voor Max 6 personen.
Ik heb nu ook uitgebreid gekeken naar een bullet Smokey.... Of kleinere kamado.....

Wat is wijsheid???
 
Heb zelf geen kamado, maar ik lees altijd dat je nooit moet beginnen met een te kleine. Garantie zou voor mij ook belangrijk zijn.

Voor low en slow is een wsm perfect. Je kunt hier ook mee beginnen. Kosten een paar honderd euro. Een wsm is altijd weer goed te verkopen redelijk waarde vast.

Zelf ben ik ook zeer gecharmeerd van de Weber Kamado. Daar kun je alles mee. Dan kun je die Borretti verpatsen
Grillen voor feestjes gaat prima en bij l&s heb je ook zat ruimte
Niet te gekke prijs niet breekbaar. Lekker mobiel.

Suc6 met de keuze ben benieuwd wat het word.
 
En vergeet vooral niet de levenslange garantie.

De merken die de TS opnoemt, vermoed ik dat ze maar 2 tot max 5 jaar garantie hebben.

Hier een tevreden Grizzly gebruiker, op de grizzly grill zit 20 jaar garantie sinds dit jaar. Afgelopen maand met 15% korting gekocht bij welkoop. Zie mijn berichten daar staat hij wel tussen.
Succes met de aanschaf.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan