BasBQ
Beef en Steak

Kamado upgraden?

 

tvdh

Tondelzoeker
Berichten
18
Goedendag!

Heb een aantal jaren naar volle tevredenheid gebruik gemaakt van een Auplex Kamado (Osaka large van de Karwei).
Toen was ik zo slim om bij het schoonmaken de vuurschaal er uit te halen en de bovenkant met iets teveel kracht te openen, hij viel toen om. Buiten een stukje beschadigd keramiek was er eigenlijk niks aan de hand en kon er nog steeds goed mee barbecueën. Maar ik was wel eens toe aan iets anders en heb er toen een Grill Guru Large bij gekocht. Heb ze nu beide staan, maar wil de Auplex weg gaan doen.

Ik gebruik de Grill guru 2-3 keer per week en hij bevalt uitstekend. Ik vind de luchtschuif met name onder, maar ook boven van rvs wel vrij goedkoop en niet top aanvoelen. Toch kriebelt het om een BGE of Kamado Joe aan te schaffen. Om heel eerlijk te zijn momenteel meer voor het idee dat ik dan echt een premium product heb dan dat ik momenteel echt grote meerwaarde zie. Maar het kriebelt wel.. Ook zit ik nog met een schuin oog te kijken naar een Bastard omdat ik de kleur super mooi vind.

Biedt een upgrade zoals beschreven echt heel veel meerwaarde? Ga ik het goed merken dat ik ergens op vooruit ga?
Zijn er hier meer mensen die van een Grill guru naar iets duurders gegaan zijn en wat zijn jullie ervaringen?

Vast bedankt!
 
Het zit in de mens om altijd te willen verbeteren.
Als de portemonnee het toelaat en jij je prioriteit hebt doen!
 
Ik ben jaren geleden van een Auplex XL naar een BGE Large gegaan. Ik wou altijd al een BGE, daar zit bij mij de meerwaarde (en ik moet zeggen dat de garantie etc. ook goed geregeld is, heb er twee keer gebruik van moeten maken).
Zoals @LOMPE laars al zegt: als de portemonnee het toelaat, gewoon doen.
 
Voor mij is het grootste voordeel van BGE dat het dat de garantie dik ok is.
De accessoires worden op de markt gebracht en werken gewoon goed.

Bij vele andere merken brengen ze iets op de markt en blijkt het achteraf toch maar half te zijn.
Zie bv de topvent van bastard en KJ.

Gaat je pp beter zijn, alleen in je hoofd misschien :).
 
Zoals anderen zeggen, is de garantie bij de A merken gewoon top!
Daarnaast komen er veel goed passende accessoires op de markt.
Dat is bij andere merken toch vaak gokken.

Als je het geld hebt, zou ik het lekker doen :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan