BasBQ
Beef en Steak

Kamado of pelletgrill

Ik heb al even mijn smokey mountain en weber 47 , maar nu dus ook van plan om 1 grote que te kopen.
Zit ook een beetje in tweestrijd tussen pellet/kammado/weber summit.

Hoe zit dit eigenlijk op BBQ wedstrijden? , ik zie dat in de the states toch veel pellets gebruikt worden. (yoder etc).
Maar ik kan mij niet voorstellen dat er overal 220V voorzien is op een wedstrijdterrein.

iemand ervaring met wedstrijden en dit topic ?
 
Je hebt gewoon 220V bij de wedstrijd. Je hebt wel een probleem als dat uitvalt. Er zijn wel mensen met power backups, als je pelletbarbecue eenmaal brandt gebruikt hij niet zo gek veel stroom meer.
 
Nou eindelijk een planning te horen gekregen.. hoop woensdag de BGE te mogen ontvangen..

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
Ik nog niet 😢. Op zich een mooie, prima winkel maar ze moeten wel oppassen dat ze niet aan de roem ten onder gaan. Mail, chat, bellen.... geen contact.
 
Nog 2 naggies dan.
En er heen rijden, dat geen optie?
Ik was erom heen gereden om een Joe te kopen. Ging met een medium egg en nog wat assesoires naar huis 😱.
Daarna nog effe op de motor heen en weer geweest om wat te halen.
Gelukkig wel goed begroot 👍🏻👍🏻
 
Ik nog niet . Op zich een mooie, prima winkel maar ze moeten wel oppassen dat ze niet aan de roem ten onder gaan. Mail, chat, bellen.... geen contact.
Ja eens.. heb ik ze ook wel laten weten.. voor enkele duizenden euro's omzet en dan een week niks laten horen vind ik ondermaats.. maar goed.. schijnt wel echt mega druk te zijn dus nog maar heel even geduld..
Ik had wel zondag besteld dus wellicht ben je morgen aan de beurt voor de planning!

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
Nog 2 naggies dan.
En er heen rijden, dat geen optie?
Ik was erom heen gereden om een Joe te kopen. Ging met een medium egg en nog wat assesoires naar huis .
Daarna nog effe op de motor heen en weer geweest om wat te halen.
Gelukkig wel goed begroot
Er in zou de auto wellicht wel lukken (met winkel hulp) maar er uit in mijn uppie niet ;-)

De XL + trolley en accessoires neemt ook wel veel ruimte in beslag dus schatte in dat het maar niet ging passen.. nu komen ze de boel brengen en installeren en weten we zeker dat alles naar behoren is (lui.. I know!)

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
Niet lui maar verstandig, hield 1 boutje over. Niest aan het handje tot ik de volgende dag de plankjes ging noteren 😱. Kon weer een hoop losmaken
 
Ze is binnen!
b8263b96c55812ce52ea507365f2e6b4.jpg


Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
Wat een plaatje! Nu snel vies maken ;)
 
Mijn M valt nu in het niets
Houd wel je gietijzeren rooster droog ivm roest anders
 
De mijne komt vrijdag..... lekker voor het (lange) weekend. Nu al zin in, beginnen met de standaard gerechten. Op mijn vorige bbq’s zaten geen temperatuurmeters, hoe warm doe je het standaard spul? Hamburger, saté, shaslick, ect. Kan ik een beetje oefenen met op temperatuur houden.
 
Zo, even een wat uitgebreider verslag, gisteren ongeveer 1,5 uur voor het eerste vlees aangestoken (fabrieksgeur eruitbranden?). Geen idee of dat nodig was, maar baat het niet dan schaadt het niet. Voordeel daarvan is dat ik vast een beetje kon oefenen met de temperatuur. Daarna hebben we het standaard bbq-pakket op de BGE bereid, saté, hamburger, speklapje, enz, en ik moet zeggen.... het is veel gemakkelijker dan op een ‘normale’ bbq. Vlees verbrand minder snel, geen vlammen als er wat vet uit lekt, en vlees lijkt sappiger te blijven. Dus, so far so good 👍
 
Ja nu dag drie op het ei en wat een verademing.. zo makkelijk op temp te houden.. wel is het affikken een ding.. gut wat word die dan heet.. nog effe leren of dat met de Dome dicht beter gaat..

Inmiddels ook de plancha voor garnalen en zalm gebruikt.. nomnomnom..

Erg blij mee...

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan