BasBQ
Beef en Steak

Kamado kiezen, hulp nodig!

Ga je echt geen spijt van krijgen.
Dacht dat ze niet meer verkocht werden, maar dat is dus blijkbaar niet zo??
 
Vrienden hebben een KJ, maar dan die bekende rode.😉 Niks mis mee maar wilde toch graag een zwarte Kamado hebben. P
Vanwege de kleur heb ik ook getwijfeld of ik wel een KJ zou nemen. Specs klopte helemaal met wat ik wilde, behalve de lelijke kleur. Uiteindelijk alsnog voor KJ gegaan, maar er was wel een twijfel.
Ik ken zelf ook iemand die door de kleur geen KJ heeft genomen.

Hoeveel markt zou KJ mislopen door geen neutrale kleur te leveren? Ik denk niet dat er zoveel mensen zijn die een rode kamado kopen als status symbool, ik denk dat er meer mensen een groene nemen als status symbool.

(Hiermee bedoel ik absoluut niets slechts over BGE, zijn geweldige kamado's. Maar er zijn zeker genoeg mensen die een BGE kopen en een paar jaar later nog niet weten hoe ze er een worstje op moeten grillen. Laat staan low&slow. Deze mensen bevinden zich ook vast niet op dit forum)

Overigens heb ik een Big Joe 3, inderdaad vanuit de reden dat je een bbq nooit te groot kan kopen. Maar er komt een Kamado joe junior bij of iets vergelijkbaars. Voor meerdere gerechten op verschillende temperaturen. Maar ook wanneer ik slechts twee steaks reverse sear het wel erg hard gaat met de kolen bij het searen. Het grootste gedeelte van de energie gaat tenslotte langs het vlees de lucht in.
 
Dat is een vraag die ik mij ook stel. Zelf heb ik een hekel aan de kleur rood, maar ben voor het pakket gegaan. Bestond hij in het zwart, had ik hem zeker en vast in het zwart genomen. Toen kon ik nog kiezen voor de classic 2 in het zwart die er tijdelijk was. Maar achteraf gezien toch blij dat ik de rode classic 1 heb genomen, anders had nu een rode Junior naarst een zwarte Classic gestaan :ROFLMAO:
Maar denk dat wanneer ze alle modellen nog in een andere kleur zouden aanbieden, dat hun geen windeieren zou leggen.

In mijn kennissenkring is er zo iemand met een BGE die je beschrijft. Hier op het forum ga je zo zeker niemand tegen komen. Maar die kennis heeft zo een medium, want hij had een BGE bij een vriend van hem gezien en wilde het absoluut ook hebben. Buiten wat worstjes erop grillen en een pizza maken, deed hij er niets mee. Nu dat hij mijn foto's soms ziet voorbij komen op Instagram en FB, heeft hij al vaak gevraagd of ik hem het één en ander wil leren. Maar door zijn scheiding komt er helemaal niets van. Denk ook niet dat het koken echt in hem zit. :ROFLMAO:
 
Dacht dat ze niet meer verkocht werden, maar dat is dus blijkbaar niet zo??
Ze zijn gelukkig nog te krijgen als je goed zoekt! Ze worden echter niet meer geproduceerd wat ik heb begrepen. Nog te koop bij de KamadoJoe dealer in België. Deze kun je gewoon nog via Bol.com bestellen, verzending inbegrepen!👍
 
Een BGE kopen en nauwelijks gebruiken zou bij mij ook tot echtscheiding leiden....

Nou hier niet hoor, ik zeg nl. ook niets over de Zalando en Omoda doosjes die hier door de postbezorger worden afgegeven, waarbij ik standaard aangeef dat vele kleintjes ook een grote maken...;)
 
Duurt allemaal uiteindelijk wat langer als gepland helaas ivm dingen die tussendoor kwamen. Volgens weekend ga ik hem eindelijk inwijden!

Echter viel mij iets op, misschien dat ik er te erg op let (volgens m’n vrouw niks aan de hand namelijk😄) maar ik zie dat de onderste ring aan de ene zijde ietsjes meer tussenruimte heeft. Ik heb foto’s proberen te maken en hoop dat jullie hierop kunnen zien wat ik bedoel. Deksel sluit prima, alles ziet er verder top uit.

Hoor t graag, thanks alvast👍

Foto 1 is links, foto 2 voor. Foto 3 rechts.
FF1F6132-D170-4042-B9CD-1E4A44A218D7.jpeg


image.jpg


B6F21B64-B839-4D9F-825F-CFB4D8F23EEE.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dit kan geen kwaad. Je zou kunnen proberen om hem een tikkeltje los te draaien en dan helemaal recht zetten. Zelf zou ik het laten hoe het is.
 
Thanks! Laat ik het zo zitten en kan ik stoppen mezelf er druk over te maken!😎
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Mooi apparaat! Ik stond voor dezelfde keuze met dezelfde merken en heb ook dezelfde keuze als jij gemaakt, bijna jaar geleden. Geen seconde spijt van gehad en inmiddels flink uitgebreid met accessoires.

Ook de vrouw was hier een "obstakel" maar sinds ze proeft wat er allemaal afkomt en hoevaak ik her gebruik. Is ze zelf ook fervent voorstander, daarnaast was zij de eerste die zei: misschien is een tweede handiger.
 
Mooi apparaat! Ik stond voor dezelfde keuze met dezelfde merken en heb ook dezelfde keuze als jij gemaakt, bijna jaar geleden. Geen seconde spijt van gehad en inmiddels flink uitgebreid met accessoires.

Ook de vrouw was hier een "obstakel" maar sinds ze proeft wat er allemaal afkomt en hoevaak ik her gebruik. Is ze zelf ook fervent voorstander, daarnaast was zij de eerste die zei: misschien is een tweede handiger.
IJzer smeden als het heet is!;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan