BasBQ
Beef en Steak

Kamado keuze stress, helppppp!

Mooi ding! Ben erg benieuwd hoe die bevalt.
 
Gefeliciteerd! Ben wel benieuwd hoe die evaluatie en dan helemaal de topvent. Misschien een kleine review na een tijdje?
 
Gefeliciteerd! Ben wel benieuwd hoe die evaluatie en dan helemaal de topvent. Misschien een kleine review na een tijdje?
Gaan we doen🥹
 
Na zoveel keuzestress wens ik jullie veel plezier van de nieuwe bbq (y)
 
Gefeliciteerd met je Q én je vrouw voor het meegaande karakter.
Het is een plaatje! De BBQ. Je vrouw ken ik dan weer niet.
Heel benieuwd hoe de ervaringen zijn.
 
Vast de juiste keuze. Je hebt er goed over na gedacht. En rustig aan besloten dat get de VX moest worden 😁
Veel plezier ervan!!
 
Mooie keuze. Ik heb sinds een maandje (helemaal nieuw in het bqq leven) de medium gekocht (we zijn maar met 3). Ben er zo blij mee maar ben nu al kijken voor een grotere alleen ik zie me al aankomen bij mijn penningmeester ;)

Heel veel plezier met je Kamado :cool:
 
Mooie keuze. Ik heb sinds een maandje (helemaal nieuw in het bqq leven) de medium gekocht (we zijn maar met 3). Ben er zo blij mee maar ben nu al kijken voor een grotere alleen ik zie me al aankomen bij mijn penningmeester ;)

Heel veel plezier met je Kamado :cool:
Na een maand al klaar met je dure ei? :eek: wat vreselijk….
 
Zo, de eerste 3 sessies zitten erop, rustig opgestookt tot max 200 graden, de topvent en de luchtregelaar zijn prettig in gebruik en sluiten na gebruik goed af.

Wel al lekker er mee gerookt, dus hij is al flink zwart.

Ervaring tot nu toe is positief op een paar puntjes na.
De kar is erg stevig en rijd goed, ideaal is zijn temperatuur regeling en de hoogte en grootte.
En ik vind hem zelf echt onwijs mooi, de vrouw is er ook echt fan van
Deksel gaat ook mooi licht open en dicht

Wat mij opviel, in de q zit nu een vuurkorf uit segmenten in een stalen mand op pootjes, The bastard geeft aan dat de panelen 1 mm uit elkaar moeten liggen, maar dan klemt de asmand onderin, dus nu zo afgesteld dat de mand niet klemt, wat inhoud dat de spleten onderaan groter zijn. Ik denk dat het geen kwaad kan, foto zal ik bijvoegen.
Voordeel wel is: asmand eruit en ik kan de hele kamado evt uitzuigen door de ruimte onder de panelen

Zag vanmorgen dat de glasafdichting op de base aan het werken is geweest door het afkoelen en opwarmen, en het neemt wat verf mee, waardoor een witte rand zichtbaar word, ik denk dat het nog erger gaat worden, en misschien moet ik het wel melden bij the bastard, zal foto bijvoegen. Urban is wel een erg fraaie kleur, maar ook denk ik iets gevoeliger, af fabriek zag je wel dat ze kleine dingen al wat hadden bijgewerkt waar denk ik de verf net niet dekte.

Het roostersysteem lijkt iets te krap gezet waardoor mijn roosters licht in de houder klemmen, wat lastig is om een rooster te liften als ie warm is

Gister al lekker burn end gemaakt van een zak ikea zweedse balletjes, mijn twist aan de frikadellen #noskos die ik twee weken terug maakte, erg lekker. Met rösti, ook ikea.

Dienblaadjes van ikea passen fijn op de tafeltjes, en kan ik vrijuit smeren,.
Termometertje er aan en genieten😀

Heb een grote rvs ovenschaal gekocht met rooster, deze past perfect onder de roosters kamado, als drippan.

20230604_093229.jpg


20230604_093105.jpg


20230604_093059.jpg


20230603_202557.jpg


20230603_200041.jpg


20230602_183629.jpg


IMG-20230604-WA0010.jpg
 
Bij dat wit onder je pakking vraag ik me af of dat komt omdat het glazuur losgetrokken is of omdat je pakking wat is vervormd waardoor je het nu ziet.
Die zwarte laag is erop gebakken. Die trek je normaal gesproken niet los. Maar als je pakking iets krimpt zie je nu misschien de rand tot waar het glazuur loopt.
 
Bij dat wit onder je pakking vraag ik me af of dat komt omdat het glazuur losgetrokken is of omdat je pakking wat is vervormd waardoor je het nu ziet.
Die zwarte laag is erop gebakken. Die trek je normaal gesproken niet los. Maar als je pakking iets krimpt zie je nu misschien de rand tot waar het glazuur loopt.
Ahh, dat zou natuurlijk ook kunnen ja!.
Als ik de pakking weer wat aanduw is het weer weg idd. Dan hebben ze alleen de eerste halve cm ingebakken. En is de rand niet overal even ver ingebakken.
 
En waarom een egg?
Geen idee eig. Lijkt volgens vele het hoogst haalbare, toch is het niet iets wat nu op mijn Bucket list staat. Voel me een gezegend mens met zo’n mooi forum erbij, en waar men tips en adviezen geeft.
 
Ahh, dat zou natuurlijk ook kunnen ja!.
Als ik de pakking weer wat aanduw is het weer weg idd. Dan hebben ze alleen de eerste halve cm ingebakken. En is de rand niet overal even ver ingebakken.
Dat is bij de meeste kamado’s volgens mij zo. De lijm van vilt/glasvezelpakkingen hecht beter op een wat ongelijkmatiger ondergrond.
 
Dankjewel
 
Terug
Bovenaan Onderaan