BasBQ
Beef en Steak

Kamado Joe schuift op onderstel

 

DannyvdH

Vuurmaker
Berichten
64
Hallo allemaal,

Zoals de titel al weggeeft zit ik met het volgende probleempje:

Mijn Kamado Joe classic 1 staat op het bijgeleverde onderstel. Op zich prima maar gezien de lay-out van mijn tuin moet ik hem na elke sessie in een hoekje rijden, anders staat ie in de weg. Nu loopt mijn tuin een beetje schuin af, dit in combinatie met het passeren van voegen tussen de tegels zorgt ervoor dat mijn Joe gaat schuiven.
Als gevolg hiervan raakt de verf beschadigd (hele happen eruit) en het onderstel zelf ziet er na een maandje ook al uit alsof die geen lang leven heeft op deze manier.

Heeft iemand de gouden tip om hem netjes op zijn plek te houden? Het vervelende van het onderstel van de classic 1 vind ik, is dat deze dus die ruimte om te schuiven overlaat...
 
Ik heb alleen deze, hopelijk helpt het.
Kort gezegd kun je als je de Joe precies in het midden zet aan alle kant nog je hand tussen het ei en de bovenste ring van het onderstel steken. Logisch, anders krijg je hem er niet in. Maar doordat er dus rondom ruimte is, kan hij ook gaan schuiven tijdens het rijden. Het keramiek schuurt dan weer langs metaal en door het grote gewicht krijg je dat de verf van het keramiek af gaat en het metaal diepe brede krassen krijgt waardoor deze mogelijk sneller gaat roesten.

1000005179.jpg
 
Gent heeft een mooie foto van de bbq en de ring die ik bedoel in deze post:

Op de eerste foto zie je goed de ruimte die ik bedoel
 
Hoort hier geen vilt tussen te zitten? Dat is bij mijn Masterbuilt wel zo.
 
Ik zou mij meer zorgen maken om het ei dan het onderstel 🫣 Als hier vocht in trekt dan barst het keramiek in de winter of knapt het keramiek bij verhitting. Ik zou het dicht willen hebben.

en vilt +1
 
Bedankt, beiden!
Zou zoiets werken of slijt ie daar door het schuiven binnen de kortste keren doorheen?

 
Kun je er niet een stalen ronde plaat onder leggen met daarop Kamado vilt .
Anders ben ik bang als je vilt op die ronde stangen plakt het er gewoon vanaf drukt .
En de beste oplossing is natuurlijk de kamadowagon😇
IMG_0004.jpeg
 
Ik zou mij meer zorgen maken om het ei dan het onderstel 🫣 Als hier vocht in trekt dan barst het keramiek in de winter of knapt het keramiek bij verhitting. Ik zou het dicht willen hebben.

en vilt +1
Denk je dat ik het al moet bijwerken met verf?
En zo ja, heb je een aanbeveling?
Ik ben echt een niksnut als het gaat om dit soort dingen 😅
 
Denk je dat ik het al moet bijwerken met verf?
En zo ja, heb je een aanbeveling?
Ik ben echt een niksnut als het gaat om dit soort dingen 😅

Hoho zoals mijn oudste zegt "Niemand is dom, ze hebben gewoon nog niet alle info." Ook toepasbaar op niksnut.

Ik zou iets zoeken wat het meeste vocht buiten houdt. In dit topic wordt er ook over geschreven; https://www.bbqgenootschap.nl/threads/beschadiging-bastard-repareren.25933/

en je kan ook nog grotere wielen onder je onderstel zetten voor een minder hobbelige rit. Of bouw een tafel op wielen waar je kamado wat steviger in zit.
 
Hoho zoals mijn oudste zegt "Niemand is dom, ze hebben gewoon nog niet alle info." Ook toepasbaar op niksnut.

Ik zou iets zoeken wat het meeste vocht buiten houdt. In dit topic wordt er ook over geschreven; https://www.bbqgenootschap.nl/threads/beschadiging-bastard-repareren.25933/

en je kan ook nog grotere wielen onder je onderstel zetten voor een minder hobbelige rit. Of bouw een tafel op wielen waar je kamado wat steviger in zit.
Jouw oudste is erg wijs!
Bedankt voor de link, ik zal eens kijken of ik dat spul in het rood kan krijgen zodra ik het schuif probleem heb opgelost.

Een tafel er omheen zou ik graag willen maar dat wordt em qua ruimte niet, wellicht ooit in een huis met grotere tuin🤞
 
Als hij ver genoeg onder weg komt zou je bij elke stang 2 gaatjes aan beide kanten van de stang kunnen boren om hem vervolgens vast te zetten met een tyrap
 
Bedankt, beiden!
Zou zoiets werken of slijt ie daar door het schuiven binnen de kortste keren doorheen?

Gebruik zelf voor mijn projecten Kamado vilt ,
deze is hitte bestendig.
Dat zal die van de Praxis niet zijn .
 
Gebruik zelf voor mijn projecten Kamado vilt ,
deze is hitte bestendig.
Dat zal die van de Praxis niet zijn .
Daar heb je wel een punt. Maar echt warm zal het niet worden gok ik? Wellicht zekerheid voor alles en ‘kamado vilt’ aanschaffen.
 
Daar heb je wel een punt. Maar echt warm zal het niet worden gok ik? Wellicht zekerheid voor alles en ‘kamado vilt’ aanschaffen.
Bij low en slow niet , bij pizza is het wat anders .
 
Terug
Bovenaan Onderaan