Beef en Steak

Kamado is saai

Lexie010

Vuurmaker
Bonjourno. Ik ben al een tijdje redelijk uitgekeken op mijn kamado. Ik mis de echte vuur beleving zeg maar. Een braai lijkt mij echt te gek. Maar dat vind ik van de prijs ook, dus valt af. Nu kwam ik laatst deze unit tegen. Best een acceptabele prijs. Zijn jullie deze al in het wild tegengekomen en wat zijn jullie bevindingen van dit apparaat?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ralph heeft daar een gaaf filmpje van gemaakt, maar die heb je vast al gexien?

Herken het gevoel.
Ik heb zelf gekozen voor een tripod set van petromax. Makkelijk geheel op te bergen (geen extra sta in de weg) en toch spelen met open vuur .

IMG_2997.jpeg

Herken het gevoel.
Ik heb zelf gekozen voor een tripod set van petromax. Makkelijk geheel op te bergen (geen extra sta in de weg) en toch spelen met open vuur .

Bekijk bijlage 84520

Ik spreek steeds meer mensen die die gevoel herkennen. Ben benieuwd hoe de commercie hier op in gaat springen. Zo een tripod opstelling heb ik eerder over nagedacht. Spreekt me best aan. Hoe stabiel staat dit? Kan je hier ook stabiel een pan op zetten?

Hoe stabiel staat dit? Kan je hier ook stabiel een pan op zetten?
Staat zeer stabiel, staat op 3 poten waardoor hij nooit wankelt.en op het rooster is ook geen probleem. En je kan ook natuurlijk een do rechtstreeks aan de ketting hangen. Of een kip😆
IMG_2880.jpeg

Heb ook nog een kolenstarter er bij met pandrager van petromax.

IMG_2993.jpeg

Wil nog even terugkomen hierop.

Ik zoek dus een aanvulling op mijn BGE large en een Ooni op gas. Belangrijk voor mij is beleving en multifunctioneel inzetbaar. Een braai is soort van een natte droom, maar het blijft veel geld (voor een grill) en een risico wat betreft overlast in een woonwijk. Ik heb gekeken naar een Ofyr, maar daar heb ik gewoon geen klik mee. Ook heb ik gekeken naar driepoten, maar die vind ik te instabiel en te weinig kookruimte bieden.

Nu het volgende. Ik kijk nu ook met een schuin oog naar grotere RVS pizza ovens (houtgestookt). Dan heb je de beleving van vuur, een groot kookoppervlakte en is multifunctioneel inzetbaar.

Wie van jullie maakt er ook op deze manier gebruik van een pizzaoven en wat zijn jullie ervaringen?

Sorry geen antwoord op je laatste bericht. Maar is een offset smoker niks voor je? Dat is ouderwets ‘werken’ om het vuur te beheersen en voor van alles te gebruiken. En ze zijn nog mooi om te zien ook (vind ik persoonlijk tenminste)..

Sorry geen antwoord op je laatste bericht. Maar is een offset smoker niks voor je? Dat is ouderwets ‘werken’ om het vuur te beheersen en voor van alles te gebruiken. En ze zijn nog mooi om te zien ook (vind ik persoonlijk tenminste)..

Interessante gedachte. Is vaker door mijn hoofd gegaan.

Een andere hobby van mij is koud en warm roken. Kan je dat ook met een offset smoken doen? Warm sowieso natuurlijk en zie eigenlijk weinig redenen waarom koud roken niet zou kunnen.

In hoeverre is het gebruikelijk om in de gaarkamer ook direct te grillen?

• Leuk
Waarderingen: Noah
Wat betreft het koud roken moet ik je het antwoord schuldig blijven. Heb zelf geen ervaring met deze apparaten (zou er wel heel graag eentje willen). Wat betreft het direct grillen weet ik dat er een hoop exemplaren zijn die daar een apart rooster voor hebben in de kamer waar je het hout stookt.

Koud roken heb ik geen ervaring mee, maar direct in de gaarkamer doe ik regelmatig. Als ik een beetje speel met waar de kolen en het product liggen, kan ik zelfs direct en indirect tegelijk in de gaarkamer.ik heb idd een extra kolenrooster voor in de gaarkamer.
Ik vind de offset heel multifunctioneel. Ik gebruik mijn weber alleen nog als ik iets wil klaarmaken op een ander temperatuur ls die ik in de offset heb. Het voorafje of zo.

Ik heb de offset gekocht om precies wat jij aangeeft: ik wilde met vuur spelen. En ik kan mijn lol op:ROFLMAO:. Het is wel werken, zo’n offset. Maar ik wilde dat graag, en ben er nog steeds erg gelukkig mee.

Koud roken met een generator kan zelfs in een kartonnen doos , als het maar een zo goed als afgesloten ruimte is met een kiertje boven en onder.

Ook heb ik gekeken naar driepoten, maar die vind ik te instabiel
Zijn zeker niet instabiel . En het rooster dient te schommelen/ draaien dat is het techniek dat je producten gelijke verhitting krijgen .
Maar er is nog een bbq die ik ooit eens ga bouwen en in mijn beleving het ultieme om met open vuur te bbqen

IMG_0044.png

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan