BasBQ
Beef en Steak

Kamado buiten NL kopen?

 

TheJoster

Stoker
Berichten
416
Disclaimer: Na het forum afgezocht te hebben naar een soortgelijk onderwerp kwam ik op niets uit, excuus als dit al eerder aan bod gekomen is... :-O

Ik ben in de markt voor een mooie kamado (Primo XL is mijn eerst keus, maar ook de Bastard & Big Joe staan op mijn lijstje). Na wat rond snuffelen valt me op (zoals zo vaak) dat de prijzen in NL hoger liggen dan landen om ons heen. B.v. de Primo 400 XL All-in-One in Duitsland koop je voor nog geen 1700 euro (geleverd) waarbij ik in NL snel richting de 2300 euro lijk te gaan.

Zijn er hier leden die ervaring (of iemand kennen met ervaring) die dit eerder overwogen (of zelfs aangeschaft) hebben?
Ik denk natuurlijk meteen aan de garantie afwikkeling en of die dan ook via Duitsland 'moet' lopen (of dat een NL dealer dit gewoon voor je oppakt)?

Voor degeen die op het punt staan "Et tu, Brute?" naar me te roepen  ;) ik hoor graag beide kanten van de meningen. Het blijft een hoop centjes om op afstand uit te geven, maar ik zie ook menig bol.com aanschaf voorbij komen op dit soort bedragen.

Alvast dank voor het mee denken!

Groetjes,

Joey
 
Hey Jeoy,

Lijkt mij een fatsoenskwestie dat als je een handelaar bij "jouw om de hoek" geen marge gunt dat je hem ook niet moet lastigvallen met een garantie kwestie.
En je kunt natuurlijk ook gewoon eens met de Nederlandse handelaar van jouw keuze gaan praten en jouw dilema voorleggen, wie weet kun je er gewoon uitkomen met hem, of heb je dat al geprobeerd?
 
In een Wereld waar EU internet aankopen heel normaal zijn en garantie waarborg hoofdzakelijk door de fabriek gegeven word lijkt mij de kwestie 'fatsoen' niet ter zaken. Mede omdat ik laatst met een bij Intratuin aangekochte Weber thermometer naar een ander bedrijf moest voor garantie omdat de Intratuin gestopt was met dat assortiment. Werd netjes door het andere bedrijf in behandeling genomen ook al had ik daar niks gekocht. Bij een aankoop uit het buitenland en garantie waarborg door de fabriek lijkt me dit dus niet onfatsoenlijk, maar snap je punt heel goed hoor :)

Persoonlijk heb ik ook geen enkele moeite met marge voor een lokaal of nationaal bedrijf, maar ben ik dan de enige die 600 euro geen 'marge' meer vind? De invoerkosten kunnen dit ook niet verklaren lijkt me (max 10% op een BBQ uit US).
Dit prijs verschil is tevens de reden dat ik nog niet naar een NL handelaar ben gegaan aangezien ik het niet realistisch acht dat een verschil van ruim 25% op de prijs bespreekbaar is  :-SS
 
Ik heb onlangs nog een extra Primo XL aanschaft voor een vriend, en had per mail bij Harm om een scherpe prijs gevraagd,  er bestaat zoiets als MAP ( Minimal Advertising Price ) een persoonlijk bericht doet wonderen.
 
Riestad zei:
Ik heb onlangs nog een extra Primo XL aanschaft voor een vriend, en had per mail bij Harm om een scherpe prijs gevraagd,  er bestaat zoiets als MAP ( Minimal Advertising Price ) een persoonlijk bericht doet wonderen.
Thanks! Maar die is Harm?
Bedoel je https://www.meerbarbecue.nl/ (kwam er bij google uitrollen in combinatie met primo :))?

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Dat is inderdaad Harm, en hij komt hem ook brengen en uitleggen :)
 
Een beetje wel, met heerlijke stranden, lekker eten en een goed lokaal biertje.
Alleen ietsje minder toeristisch  :D
 
Ik ben ook een beetje aan het rond kijken voor een kamado en kom heel veel vreemde merken tegen, in Amersfoort koop je al een 21 inch voor 880 euro, deze komen ze ook thuis afleveren en opbouwen. mijn probleem is echter, is het prijsverschil ook kwaliteitsverschil ?
 
Ridevi71 zei:
Een beetje wel, met heerlijke stranden, lekker eten en een goed lokaal biertje.
Alleen ietsje minder toeristisch  :D


Prima toch ?  :D !
 
Hudding zei:
Ik ben ook een beetje aan het rond kijken voor een kamado en kom heel veel vreemde merken tegen, in Amersfoort koop je al een 21 inch voor 880 euro, deze komen ze ook thuis afleveren en opbouwen. mijn probleem is echter, is het prijsverschil ook kwaliteitsverschil ?
Ja dat is vaak wel het geval.. Persoonlijk probeer ik me ook te houden aan de merken met goede garantie en goed cordieriet keramiek..

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
TheJoster zei:
In een Wereld waar EU internet aankopen heel normaal zijn en garantie waarborg hoofdzakelijk door de fabriek gegeven word lijkt mij de kwestie 'fatsoen' niet ter zaken. Mede omdat ik laatst met een bij Intratuin aangekochte Weber thermometer naar een ander bedrijf moest voor garantie omdat de Intratuin gestopt was met dat assortiment. Werd netjes door het andere bedrijf in behandeling genomen ook al had ik daar niks gekocht. Bij een aankoop uit het buitenland en garantie waarborg door de fabriek lijkt me dit dus niet onfatsoenlijk, maar snap je punt heel goed hoor :)

Persoonlijk heb ik ook geen enkele moeite met marge voor een lokaal of nationaal bedrijf, maar ben ik dan de enige die 600 euro geen 'marge' meer vind? De invoerkosten kunnen dit ook niet verklaren lijkt me (max 10% op een BBQ uit US).
Dit prijs verschil is tevens de reden dat ik nog niet naar een NL handelaar ben gegaan aangezien ik het niet realistisch acht dat een verschil van ruim 25% op de prijs bespreekbaar is  :-SS

Nee, wettelijk gezien is de verkoper je aanspreekpunt voor garantie. Fabrieksgarantie is een extra service daar zit een hele wereld aan onderscheid.
Als je in Duitsland koopt, kan je geen wettelijke aanspraak maken op je garantie bij een NL dealer.
Als de garantie via de fabrikant mag verlopen dan kun je die vragen of er beperkingen zijn in het garantieverhaal bij buitenlandse aankopen. Je kan dan beter wel voor je aankoop even informeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan