BasBQ
Beef en Steak

Kamado bij Action.

En de laatste is ook weg bij big bazar Apeldoorn ... kon dit pannetje ook niet laten staan ....
613d09126bc53c44b3b7e876fcc52e13.jpg
c35ba1a581348d6ff7f1519e0ebe9052.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

 
Naar flink wat knutselen Heb ik vandaag mijn eerste run gehad op dit kleine bbq'tje. Ik moet zeggen perfect voor mij als beginnende bbq?r om lekker te experimenteren.

https://imgur.com/a/0l4SZ4l
 
denman1710 zei:
Bekvam mod....kon het niet laten.....

Voor mijn Bastard Compact koop ik er ook nog 1.

6,5 cm boven de originele gaatjes 8mm gaatjes boren en het gat is zelf is 32cm. De 15ltr bouwemmer van de Hornbach is 32cm.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Waar boor je die gaatjes precies en wat is het exacte doel?
 
Vraagje ..ik zie op foto's  bij die dure kamado's vaak een sleuf/barst/zaagsnede in de vuurpot .... is het verstandig om een sleuf te slijpen in de action kamado ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

 
Hallo, ondertussen zijn ze weer in de Action geweest. Ik heb er ook eentje gekocht.
Platesetter is in de maak, zal eind van de week klaar zijn om indirect te kunnen garen.
Gisteren even wat kokosbriketten erin gedaan. 5 briketten aangestoken met niet-chemisch aanmaakblokje, daarna de ketel half vol briketten gedaan, en temperatuur proberen constant te houden op 110?. Na 6u was slechts de helft van de briketten opgebrand, en temperatuur nog steeds op 110? constant. Ideaal dus om pp te proberen.

Wat me wel opvalt is dat mijn ketel vanbinnen heel zwart geworden is, waar die op de filmpjes van Rheinesen nog steeds mooi wit is. Kan dit kwaad? En waar ligt dit aan? Ik heb kokos briketten gebruikt van Fire Up (in Albert Heijn gehaald).
 
DavyGeuns zei:
Hallo, ondertussen zijn ze weer in de Action geweest. Ik heb er ook eentje gekocht.
Platesetter is in de maak, zal eind van de week klaar zijn om indirect te kunnen garen.
Gisteren even wat kokosbriketten erin gedaan. 5 briketten aangestoken met niet-chemisch aanmaakblokje, daarna de ketel half vol briketten gedaan, en temperatuur proberen constant te houden op 110?. Na 6u was slechts de helft van de briketten opgebrand, en temperatuur nog steeds op 110? constant. Ideaal dus om pp te proberen.

Wat me wel opvalt is dat mijn ketel vanbinnen heel zwart geworden is, waar die op de filmpjes van Rheinesen nog steeds mooi wit is. Kan dit kwaad? En waar ligt dit aan? Ik heb kokos briketten gebruikt van Fire Up (in Albert Heijn gehaald).
Kan geen kwaad. Zwart wordt je ei toch wel van binnen. Bekijk mijn bastard maar niet dan als je het naar 1x al zwart vind.  :p
 
Je kamado werkt beter op houtskool. Daar zit geen bindmiddel in en laat veel minder as achter waardoor het vuur niet verstikt.
 
noskos zei:
Je kamado werkt beter op houtskool. Daar zit geen bindmiddel in en laat veel minder as achter waardoor het vuur niet verstikt.

Heb altijd gedacht dat briketten langer branden. Ik had het geprobeerd omdat ik hem aan het klaarstomen ben voor mijn eerste PP.
En heb ook eens gelezen dat kokosbriketten wel ok zijn, omdat hier geen bindmiddel in zit, maar natuurlijker is.
Het waren dus geen gewone briketten
 
Kwalitatief goede houtskool brand langer dan een briket. Gewoon lekker houtskool in je kamado pleuren dus :)
 
Deze week 1 bij de Aldi gehaald voor vaderdag nog B-)

pSaQCGC.jpg


Gelijk hier op het forum speuren wat de mogelijkheden zijn om hem indirect/rook klaar te maken.
goeie en goedkope oplossingen allemaal!

Ik had dit bedacht; een ouderwets emaille sudderplaatje.
Bij moeders zien liggen en toen viel het kwartje...

Stilstaande lucht tussen het metaal, rond, emaille kan wel wat temp hebben en redelijk schoon te houden dacht ik zo.

Waar hij in komt te hangen heeft een diameter van 22cm en het gangbare plaatje van de Hema/Blokker is 16 cm.
De ruimte van van 3 cm die er dan ontstaat leek me wat te groot. Is dit niet het geval dan hoor ik het graag natuurlijk, 16 cm is 3,- euro bij de blokker, daar wordt iedereen blij van toch?!

Ik heb 1 gevonden opt internet voor een beetje meer  :| van 20cm wat precies een tussenruimte geeft van 1 cm!

Zie hier het eindresultaat:

7bc87Zv.jpg


IYRctED.jpg


nSVCRSk.jpg


Qc0rZiN.jpg


Helaas nog geen tijd gehad om te testen, ik hoop dit weekend wat met hotwings van de plaatselijke poulier te kunnen doen.

Die mini moet wel een keer aan natuurlijk!  ;)
 
Super vernuftig man! Geen gedoe met gaten boren en mooi hangend systeem veel plezier ermee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Slimme (eenvoudige) oplossing ;)
Wel even schoon branden denk ik. :-?
 
Lekker bezig ;)
 
Clevere oplossing en die dubbele uitvoering van het plaatje werkt in mijn optiek veel beter dan een enkele laag die meer stralingswarmte afgeeft.
 
drJackle zei:
Super vernuftig man! Geen gedoe met gaten boren en mooi hangend systeem veel plezier ermee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat dacht ik wel even ja, boren in giet ijzer..  krijg dat niet voorelkaar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hans zei:
Slimme (eenvoudige) oplossing ;)
Wel even schoon branden denk ik. :-?
Die ophang plaatjes van chroom/zink bedoel je?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
SilverFox zei:
Leuk om te doen ja!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Kan nooit verkeerd gaan zo dacht ik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
boers101 zei:
Hans zei:
Slimme (eenvoudige) oplossing ;)
Wel even schoon branden denk ik. :-?
Die ophang plaatjes van chroom/zink bedoel je?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Zijn ze echt van zink? Ik heb hier op het forum veel waarschuwingen langs zien komen over zink verhitten en zinkziekte tot gevolg..

Dus wellicht vervangen voor RvS of ijzer oid zou ik aanraden :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan