BasBQ
Beef en Steak

Kamado, 18inch?

 
 

Vatos

Kooltjesharker
Berichten
166
Al een tijdje ben ik op zoek naar een wat grotere kamado. Heb nu namelijk een 14" inch BBQ, ideaal voor 2-3 personen moet ik zeggen, maar ik wil gewoon wat grotere stukken vlees / hele kippen kunnen braaien.
Daarom vroeg ik mij af, met welke maat ben ik voor mijn budget het beste uit?

Deze kamado is 18" en volgens mij voor een redelijke prijs (425euro zonder accessoires )
http://www.kamado-shop.nl/a-41267103/kamado-barbecues/auplex-kamado-medium-18/

Deze kamado is 21" ( 650euro met ALLE accessoires)
http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/barbecues-en-vuurkorven/m1045967568-big-green-egg-kamado-bbq-grill-large-56-cm-21-inch.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Vind een prijsverschil van 225 euro namelijk niet niks voor een BBQ. Alleen daarvoor krijg je wel een grotere + alle accessoires in huis...

Als jullie nog alternatieve kamado's weten voor een leuke prijs. Kunnen jullie dat dan ook hier posten? :D
 
Ik zou altijd voor de grotere gaan, beter plaats over dan plaats tekort!
En als je accessoires gaat kopen ben je zo 100+ kwijt.


 
Riestad zei:
Ik zou altijd voor de grotere gaan, beter plaats over dan plaats tekort!
En als je accessoires gaat kopen ben je zo 100+ kwijt.

Dus die 21" ? Alleen ben ik benieuwd hoe het met garantie etc zit... Hij ziet er moet ik zeggen op de foto's prima uit.
 
Ik heb zelf een 18 inch Auplex (chinese kloon zoals deze), zelf super tevreden(niet alle forumgenoten zijn het hier mee eens) mee maar accesoires zijn idd aan de prijs en wat extra ruimte is best lekker met feestjes enzo. Dus als je de mogelijkheid hebt kan je beter voor groter gaan.

Garantie is best ok, bij Beef en steak destijds gekocht. Ik weet niet of ik hem bij een vlonderboer zou hebben gekocht, zo'n man heeft hoogstwaarschijnlijk totaal geen verstand van de bbq's en ziet het alleen als handel.

Tipje, lees het boek "Hete kolen" VOOR je een kamado koopt. Het is de handleiding voor iedere kamado en dan weet je direct wat de voors en tegens van elk Kamado type is.

Succes met je keuze.
 
Riestad zei:
Ik zou altijd voor de grotere gaan, beter plaats over dan plaats tekort!
En als je accessoires gaat kopen ben je zo 100+ kwijt.
+1. Heb zelf een 23" kamado, maar daar heb ik ook regelmatig mijn WGA bij aan. Dan heb ik dan wel weer wat meer eters over de vloer. Voor wat ik lees wat jij er mee wilt doen, zou een 21" denk ik ook wel voldoende zijn.
Naar de garantie kun je het beste zelf even informeren, misschien is dat per aanbieder anders. Stel je daar overigens niet te veel van voor.

 
Ik heb zelf een Large met daarnaast sinds kort een 14". De Large is echt heerlijk, ik ben blij dat ik niet voor een medium ben gegaan. De 23" ken ik verder niet maar dat hangt echt af van de gezelschappen waar je voor kookt. Ik kook zelf regelmatig voor 10 man en dat kan qua spareribs net :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan