Vandaag kalkoenworst uit de worstenbijbel gemaakt.
Gisteren bij de Makro langs geweest en corina wou steeds al dat ik kalkoenworst ging maken.
En daar lag een kalkoen filet dat die mee genomen bleek volgens het recept dat het kalkoendij of in ieder geval vet vlees (had ik kunnen weten)
Dat maar speklapjes erbij gedaan.
Ingrediënten
Zout,witte peperkorrels,groene peper,Thais basilicum maar daar heb ik munt voor gebruikt,koriander,gember,knoflook,rasp van limoen,citroengras,kokosmelk en vissaus.
En kon nu mijn nieuwe vleesmolen gebruiken om het vlees te malen ging prima maar het vullen ging niet lekker met deze.
Het kan ook wezen omdat het deeg voor de kalkoenworst erg plakkerig was ook maar eens met rundvlees proberen en anders ga ik een worstvuller halen.
Het was lekker maar wat ingrediënten betreft ga ik de volgende keer wat meer van de kruiden in doen.
Het smaakte heerlijk iets droog had ik maar kalkoendij moeten nemen
Ingrediënten
Het vlees in brokken gesneden en in de vriezer
De kruidenpasta
Het malen
Darm vullen
De worstjes
De worstjes in vacuüm en 2 kalkoenfiletjes erbij en in de vriezer
Bordje met eigen gemaakte tomatensoep,worst en focaccia

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gisteren bij de Makro langs geweest en corina wou steeds al dat ik kalkoenworst ging maken.
En daar lag een kalkoen filet dat die mee genomen bleek volgens het recept dat het kalkoendij of in ieder geval vet vlees (had ik kunnen weten)
Dat maar speklapjes erbij gedaan.
Ingrediënten
Zout,witte peperkorrels,groene peper,Thais basilicum maar daar heb ik munt voor gebruikt,koriander,gember,knoflook,rasp van limoen,citroengras,kokosmelk en vissaus.
En kon nu mijn nieuwe vleesmolen gebruiken om het vlees te malen ging prima maar het vullen ging niet lekker met deze.
Het kan ook wezen omdat het deeg voor de kalkoenworst erg plakkerig was ook maar eens met rundvlees proberen en anders ga ik een worstvuller halen.
Het was lekker maar wat ingrediënten betreft ga ik de volgende keer wat meer van de kruiden in doen.
Het smaakte heerlijk iets droog had ik maar kalkoendij moeten nemen

Ingrediënten

Het vlees in brokken gesneden en in de vriezer

De kruidenpasta

Het malen

Darm vullen

De worstjes

De worstjes in vacuüm en 2 kalkoenfiletjes erbij en in de vriezer

Bordje met eigen gemaakte tomatensoep,worst en focaccia

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro