BasBQ
Beef en Steak

Kalkoenpoten met mango habanero bbq saus en hot mac&cheese

 

Richard v

Pitmaster
Berichten
614
Vandaag een van mijn favoriete dingen. Ben nu de saus alvast aan het maken.

1 cup ketchup
1 cup mango sap
1/4 cup worcester saus
1,5 eetl habanero saus. (Doe er zelf altijd 4 )
1/2 theelepel peper
2 eetl steaksaus
1 theelepel uipoeder
20 min inkoken
5b64c9baae4a07f4fb857a6ca4487c19.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Klinkt al goed, zal het draadje met belangstelling volgen

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Ben nu de basis voor de mac&cheese aan het maken. Deze word straks onder begeleiding van een rookje op de q afgemaakt. De basis.

500 gr macaroni koken en afkoelen
500gr hoh gehakt
Blik tomatenblokjes. 1/4 cup ketchup
2 habanero pepers
1 ui
1 teen knoflook
Peper
2 theelepels chilipoeder
1/4 cup runderfond
1/3 cup water
400 gr mozzerella
200 gr cheddar
Paneermeel

Ui en knoflook fruiten. Gehakt erbij. Rul bakken. Habanero erin. Chilipoeder en peper erbij. Ketchup tomaat runderfond en water erbij. Uur inkoken. Macaroni erdoor mengen mozzerella en de meeste cheddar er door mengen. Verdelen in een alu bak  Broodkruim en restant cheddar erover en het is klaar voor de q
be834aaa8d7cd899873c3b3b2bed2466.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zo, dat Is wat je noemt een stevige maaltijd.
Lekker hoor
 
Dat is een mooie sessie geworden. Lekker dagje aan het kokkerellen geweest zo te zien.
Ziet er iig een heerlijke combi uit. En Mac & Chees staat nog steeds hoor op de lijst
Snel maar eens gaan maken.
 
Lekker hoor
 
Ziet er erg lekker uit, maar dit is volgens mij geen Mac & Cheese maar gegratineerde macaroni in tomatengehaktsaus
Officieel is Mac & Cheese, Macaroni in kaassaus, en die gratineren, toch? Of ben ik abuis?

Edit: ik zie op internet inderdaad ook versies met tomatensaus en kaas.
 
Klopt als een bus Ewald, dat was exact wat ik ook dacht (al is kaassaus vaak een een understatement, zeg maar gerust 'macaroni verzuipend in kaas' :D ).

Anderzijds zijn er ook velen die room of melk toevoegen in de pasta Carbonara.... (Gaat prima, maar dan in het ook geen Carbonara meer)

Nou ben ik ook niet heilig hoor, ik voeg er vaak nog bloemkool roosjes aan toe; simpele manier om toch nog groente binnen te krijgen. En zeer toegankelijk voor de kinders.

Neemt niet weg dat dit er zeker wel in zou gaan!
 
Heerlijke maaltijd dit. Moet deze variant van mac&cheese ook eens proberen
 
Ik had graag aangeschoven, kalkoenpoot en Mac&cheese, heerlijk, jammer geen foto van de doorsnede van de kalkoenpoot :-? ik had graag dat heerlijke vlees met die mooie sappen willen zien ;) mocht je ooit nog een andere variant van mac&cheese willen maken dan is dit zeker een aanrader, https://www.24kitchen.nl/recepten/mac-cheese-met-krab , deze is zo lekker :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan