BasBQ
Beef en Steak

Kali Orexi

 
 

DMM

Stoker
Berichten
340
Vandaag maar een Grieks op de Q ! Ge?nspireerd door de fotowedstrijd, maar vooral zin in authentiek grieks  :D

Stokje souvlaki en bifteki op een pita met een griekse salade is het idee... natuurlijk vergezeld met een eigengemaakte tzaziki.

WP_20150613_004_zps34m1fpvz.jpg


De bifteki gemaakt van half om half gehakt, gevuld met feta volgens recept van ene Dominique hier op het forum ;)

WP_20150613_005_zpsryhxvaxz.jpg


De souvlaki gemarineerd ook volgens recept van ene Dominique hier op het forum.

WP_20150613_011_zps3p6bma9w.jpg


Griekse salade ...recept ge?nspireerd door de paar vakanties die we hebben gevierd in Griekenland :)

WP_20150613_003_zpsxfj9j0ww.jpg


Starterje vol, hoge temp vandaag.

WP_20150613_008_zps1adtjl99.jpg


Bifteki eerst direct gegrild op hoog vuur, daarna indirect onder de kap gaar gebakken..

WP_20150613_009_zpsn8bsjfvk.jpg


Souvlaki juist eerst indirect aangezet daarna direct op vuur afgegrild.

WP_20150613_013_zpsg5mq3z7m.jpg


En toen was het tijd ! Happen maar ... Biftaki in een pita met een dikke lik tzaziki ... Erg lekker en vooral vakantietijdgevoel !

Thx for watching :) :D



 
dat ziet er wel erg Grieks uit ja  :)
 
Onze reis naar Kos is al geboekt maar misschien is kamperen bij jou in de tuin ook een goed alternatief!
 
Mooi!
 
Ziet er erg lekker uit!
Krijg direct zin om de koffers te pakken  ;)
 
Ik wil ook!
 
DMM zei:
structor zei:
Lekker. Maar nu heb ik 1 brandende vraag, zijn jouw voeten ook gekust?

Haha. .. uuhm denk dat ik nog te kort op dit forum zit om te punchline te snappen maar m'n vriendin was zeer tevreden ja ;)

Niks van Emiel aantrekken, fijn dat jullie het lekker vonden!
 
Dominique zei:
DMM zei:
structor zei:
Lekker. Maar nu heb ik 1 brandende vraag, zijn jouw voeten ook gekust?

Haha. .. uuhm denk dat ik nog te kort op dit forum zit om te punchline te snappen maar m'n vriendin was zeer tevreden ja ;)

Niks van Emiel aantrekken, fijn dat jullie het lekker vonden!
Volgens Domi was hij zo lekker dat haar stillere helft haar voeten gekust had. Ik heb hem kort daarna ook gemaakt en geen van de dames uit mijn harem heeft iets gekust  :blush:. Dus ik ga er vanuit dat als je vriendin tevreden was, dat......
 
Dominique zei:
DMM zei:
structor zei:
Lekker. Maar nu heb ik 1 brandende vraag, zijn jouw voeten ook gekust?

Haha. .. uuhm denk dat ik nog te kort op dit forum zit om te punchline te snappen maar m'n vriendin was zeer tevreden ja ;)

Niks van Emiel aantrekken, fijn dat jullie het lekker vonden!

Fijne recepten, Dominique!  Dank daarvoor :) en nu snap ik het emiel... haha ! Geen voeten gekust gekregen helaas! Moet  nog iets meer oefenen blijkbaar om dat voor elkaar te krijgen :D
 
Ziet er goed uit!! Hier moeten we de Griekse keuken vaker in duiken als ik dit zo zie
 
Dat ziet er goed uit, maar wat ik ook maak mijn voeten zullen hier niet gekust worden. (iets met vrouw en haar voeten fobie) :D
 
Danny77 zei:
Dat ziet er goed uit, maar wat ik ook maak mijn voeten zullen hier niet gekust worden. (iets met vrouw en haar voeten fobie) :D

=)) =))
 
Zat gisteren voor het eerst eens voorzichtig te brainstormen op Grieks... ik dacht: salade met feta en olijven, pita, gyros... krijg je dit te zien zeg, zalig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan