BasBQ
Beef en Steak

Kalfswangen in de rook

 

ContenteMens

Vuurmaker
Berichten
63
Vandaag weer eens lekker bezig geweest voor het bezoek en een beetje voor mijzelf. Mooie kalfswangen gehaald, ontvliesd en vervolgens in de rub gezet. 3 uurtjes in de rook op 110 graden met wat eikenhout. Hierna ingepakt met roomboter en royaal bruine basterdsuiker. Mooi tot 94 graden kerntemperatuur doorgegaard. Wat een prachtig stukje vlees. Heerlijk mals en geweldig van smaak. Zeker de moeite waard!

IMG_20210515_201842.jpg


IMG_20210515_201923.jpg


IMG_20210515_202254.jpg


IMG_20210515_201814.jpg


IMG_20210515_201724.jpg
 
Heel erg mooi gedaan, toch maar eens proberen. Welke rub heb je gebruikt?
 
Vandaag weer eens lekker bezig geweest voor het bezoek en een beetje voor mijzelf. Mooie kalfswangen gehaald, ontvliesd en vervolgens in de rub gezet. 3 uurtjes in de rook op 110 graden met wat eikenhout. Hierna ingepakt met roomboter en royaal bruine basterdsuiker. Mooi tot 94 graden kerntemperatuur doorgegaard. Wat een prachtig stukje vlees. Heerlijk mals en geweldig van smaak. Zeker de moeite waard!

Bekijk bijlage 21843

Bekijk bijlage 21844

Bekijk bijlage 21845

Bekijk bijlage 21846

Bekijk bijlage 21847
Prachtig! Ik heb ze ook al op mijn to do lijst staan, maar vind ze erg hoog in de prijs. Veel duurder dan varken, rund of zelfs iberico wangen. Is dat prijsverschil qua smaak te overbruggen?
 
Prachtig! Ik heb ze ook al op mijn to do lijst staan, maar vind ze erg hoog in de prijs. Veel duurder dan varken, rund of zelfs iberico wangen. Is dat prijsverschil qua smaak te overbruggen?
Ik had 8 wangen voor 45 euro, 1 wang pp tellen dan zit je wel goed. Moet zeggen dat ik het wel de moeite waard vind, je hebt wel een keer wat aparts.
 
Heel erg mooi gedaan, toch maar eens proberen. Welke rub heb je gebruikt?
Heb een basic rub gebruikt niks bijzonders weet zo de naam niet meer. Vooral niet te voorzichtig met de bruine suiker bij het inpakken dat maakte het wel echt af.
 
Ziet er goed uit! Mooi gegaard.
 
Ziet er lekker sappig uit


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Jaaahh. Lekker hoor.
Ontvliezen Is ff een dingetje, maar wat Is dit lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan