BasBQ
Beef en Steak

Kalfsribeye

P

paulus2810

Gast
Ik heb een kalfsribeye van 1,2kg wie heeft recepten en of tips
 
Peper, zout en een beetje basilicum. Grillen tot kerntemp van 50 graden, ff in de folie laten rusten. Ik denk top!
 
Heb je er een foto van?
Reverse sear gaat hier wel werken denk ik: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=224.0
Verder inderdaad niet teveel aan doen. Mooi stuk vlees van zichzelf waarschijnlijk.
 
ik had laatst een groot stuk kalfsvlees van de dubieuze slager (oftewel, de winkel op de hoek en de beste man wist zelf ook niet zo goed wat het was, anders dan 'heerlijk zacht! niet te lang bakken!') en dat heb ik bereid alsof het een steak was. ging prima, maar het had meer rose gemogen. ik denk daarom dat je het tot een wat lagere temperatuur moet garen dan je met een gewone ribeye zou doen.

Verder zou ik zeggen wat minder sterke smaken toevoegen dan bij een koe, het vlees is wat zachter van smaak. misschien zonder poespas reverse sear (afhankelijk van de dikte?) en serveren met een mooie saus erbij, dan kun je de smaak op je bord risicoloos tweaken?

gorden ramsay promoot kalfsvlees altijd enthousiast, hij heeft meerdere recepten waar je de saus van kunt gebruiken of die je als inspiratie voor smaakcombi's met kalf kunt gebruiken, zoals bijvoorbeeld deze:

British Rose Veal with Marsala sauce - Gordon Ramsay

ik ben wel benieuwd of je rookhout gaat gebruiken? dat zou ik zelf niet doen bij dit vlees dus mocht je dat doen, dan ben ik benieuwd naar het resultaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan