BasBQ
Beef en Steak

Kalfsribben van de Makro

 
 
 

Gerard777

Gemarineerd
Berichten
2.031
Tijdens mijn laatste bezoek aan de Makro heb ik Kalfsribben meegenomen. Kiloprijs is ?5,79 Dat is altijd nog goedkoper dan spareribs bij de meeste aanbieders.

IMAG0374.jpg


Het vlies verwijderd en gerubt. Ik heb vanaf heden ook een secret rub ;) want anders hoor je er niet bij :p die zat er op, dus was dubbel benieuwd.

IMAG0375.jpg


De smoker op 107 graden en drie uur erop. Vervolgens in folie gepakt en bij gebrek aan appelsap heb ik appelazijn aangelengd met water en dit in de folie gegoten.

IMAG0378.jpg


Na een uur de folie verwijderd en 45 minuten laten 'drogen'. Ingesmeerd met de award winning spareribsauce van Frits (de favoriete saus voor spareribs alhier)

IMAG0384.jpg


IMAG0385.jpg


Eindoordeel: een nieuwe favoriet! Wat een heerlijke ribben! Lekker mals en veel vlees! Rub ook heerlijk, jammer voor jullie geheim ;) dit is echt een blijvertje en kan het iedereen aanraden!
 
Mooi werk Gerard, heb pas een keer runder ribben gehad maar deze wil ik ook graag proberen
 
Helaas Frits, we zullen wel nooit weten hoe ze smaken :(

Zien er goed uit, wel jammer dat er ook hier weer een hoop shiners tussen zitten.
 
Ziet er goed uit, en ken ook het recept.
 
lekkere ribben Gerard, vertel eens van je rub?  ;)
 
Leo zei:
lekkere ribben Gerard, vertel eens van je rub?  ;)

Het is een heerlijke rub :) ontwikkeld omdat mijn vrouw de meeste rubs te pittig vind. Ik hou persoonlijk wel van een beetje pit op ribs, maar goed na een paar keer ben je het "gezeur" ;) wel zat en ga je dan toch maar wat anders maken... Toen ik begon met bbq leek het me heel lastig om zelf een rub te bedenken, nu ik wat verder ben heb ik smaken leren kennen, de invloed op het kookproces en welke smaken goed combineren en was het eigenlijk heel eenvoudig :) dat wou ik even over mijn rub vertellen :p
 
noskos zei:
Zien er goed uit, wel jammer dat er ook hier weer een hoop shiners tussen zitten.

Die dingen zien er zeker goed uit. Maar 2 vragen:
1. Het is geen varkensvlees dus waarom zouden ze dan nog zo lang moeten? Kunnen ze niet langer of juist korter?
2. Wat zijn shiners?
 
Shiners (schijners ned.) noem je het als er heel weinig vlees op de botjes hebt, de botjes "schijnen" er dan doorheen. Als ze garen zal het vlees daar wegtrekken en zal het bot bloot komen te liggen. Ziet er niet mooit uit en je rack breekt meestal op dat punt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan