Beef en Steak

Kale Balls

• Onderwerp starter Onderwerp starter kalestrandjutter
  • Startdatum Startdatum
K

kalestrandjutter

Gast
Op facebook kwam Harry Havinga voorbij met MOINK BALLS,dat leek mij wel wat dus eff snuffelen en kwam de ballen van NOSKOS tegen  :blush:
wel het ??n en ander aangepast.

Ingredi?nten:
voor de ballen:
750 gram wildzwijn gehakt
zakje geraspte Parmezaanse kaas (40 gram)
1 losgeklopt ei
60 gram gekruid paneermeel
2 eetlepels fijngehakte knoflook
1 theelepel zeezout
1 theelepel versgemalen zwarte peper
118 ml ruby port
1 theelepel gedroogde oregano
2 theelepel gedroogde bieslook
300 gram ontbijtspek (2 pakjes AH)
barbecue rub

DSC01763.jpg

na een kleine 4 uur kern zat op 58 C 
DSC01766.jpg

maar met windkracht 7 recht op mijn balkon was ik er klaar mee dus nog 15 min in de oven 250 C
DSC01767.jpg

maar het was de moeite meer dan waard :>
DSC01771.jpg

Ik weet niet of dat telt uit de oven ,  :D maar dat hoor je nog wel denk ik ze zien er mooi en groot uit.

Het ziet er goed uit enne soms denk ik ook wel eens aan valsspelen... Het afgelopen weekend waaide de hele tijd de aansteker uit en als dat dan voor de 100 miljardste keer gebeurd dan moet ik heel diep opzoek naar motivatie (en zen om de hele troep niet een rotschop te verkopen =)) )

lekkere ballen hoor, ja de volhouder wint

structor zei:
Het ziet er goed uit enne soms denk ik ook wel eens aan valsspelen... Het afgelopen weekend waaide de hele tijd de aansteker uit en als dat dan voor de 100 miljardste keer gebeurd dan moet ik heel diep opzoek naar motivatie (en zen om de hele troep niet een rotschop te verkopen =)) )

=)) =)) =)) =))

riona zei:
Ik weet niet of dat telt uit de oven ,  :D maar dat hoor je nog wel denk ik ze zien er mooi en groot uit.
Thx zal het nooit meer doen  B-)

structor zei:
helemaal mee eens grinnk 

mooie grote ballen zeg ;)

Mooie kleine slavinken zijn dat zeg! ;)

structor zei:

Fijn he? Zo'n Looftligher!  :D

Ik vind jouw ballen best wel lekker!! :D

Prachtige ballen gozer!

Nosmo zei:
Mooie kleine slavinken zijn dat zeg! ;)

structor zei:

Fijn he? Zo'n Looftligher!  :D
Nou ik snapte ineens het nut ervan, maar ondanks dat ik Redfox waarneem op het moment kon ik het nog net onderdrukken ;)

Terug
Bovenaan Onderaan