BasBQ
Beef en Steak

Kaasdoek en schimmel

 
 

Superjohn

Stoker
Berichten
357
Na m'n eerste Coppa wil ik gelijk door naar de tweede.

De varkensdarmvellen zijn me niet echt goed bevallen, te veel ruimte er tussen. Na het verwijderen van de eerste schimmel zat er bij het uitpakken al weer schimmel tussen het onder het vel bij het uitpakken.

Dus zakeind of kaasdoek...nou ik ga voor een poging met kaasdoek.

En mij lijkt het aanbrengen van een schimmel de moeite waard volgens recept:
http://www.macsbbqpit.com/je-eigen-eetbare-schimmel-cultiveren/

Maar kan de schimmel in combinatie met kaasdoek??
 
Ik zou een zakeind kiezen, maar wie ben ik  :|
Juist een zakeind is hier perfect voor, en helemaal als je ook nog eens een schimmel wilt cultiveren.

Kaasdoek sluit nooit zo goed aan als dat een zakeind dat doet.
Ook vrees ik dat zelf een schimmel cultiveren op een coppa ingepakt in kaasdoek niet goed zal werken. (geen praktijkervaring overigens, maar het is een gevoel (en hopelijk heb ik het dan ook mis))

Kaasdoek, zal nooit strak genoeg om je coppa heen zitten, om uit te sluiten dat daar geen verkeerde schimmel tussen gaat groeien.
Om dat te moeten controleren, zal je de coppa misschien wel regelmatig moeten uitpakken. (en dan wil je geen schimmel aan de buitenkant hebben)

Maar mocht je hier toch voor willen gaan, dan hoop ik iig van harte dat je mij ongelijk aan kan tonen.  ;)

Mac



 
Afgelopen jaar heb ik een coppa in kaasdoek gewikkeld, hier is ook een draadje van. Als ik het
mij goed herinner heb ik eenmaal schimmel afgenomen, daarvoor heb ik inderdaad het kaasdoek
moeten afwikkelen. Of het een succes zou worden met een gecultiveerde schimmel weet ik niet, ik
zou het met een kleiner stuk uitproberen, dat is dan ook het voordeel van een kaasdoek je kunt
met een klein stuk experimenteren.
 
Ik ben er uit, ik heb een mooie Iberico procureur deze gaat in een zakeind met schimmel daar op aanbrengen, en ik probeer een simpeler stukje vlees in de kaasdoek met schimmel er op aangebracht.

Gewoon proberen! Ik zal verslag doen.
 
Ik heb een ongebleekte kaasdoek gebruikt; let erop dat er ook
gebleekte kaasdoeken worden verkocht.
 
Miki zei:
Ik heb een ongebleekte kaasdoek gebruikt; let erop dat er ook
gebleekte kaasdoeken worden verkocht.

Ongebleekt besteld  :D
 
Ik doe vaak eendenborstjes in kaasdoek.
En ja dat kan goed schimmelen.

Kaasdoek heeft ook nog eens een andere mogelijkheid.
Ik doop de kaasdoek eerst in azijn en wikkel daarna de eendenborst in de natte kaasdoek.
Nooit meer schimmel.  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan