BasBQ
Beef en Steak

Kaasbom

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Beste BBQ-genoten

Het is weer even geleden dat ik wat lekkers op het genootschap gedeeld heb. Het was weer eens tijd om wat moois te maken voor de fotowedstrijd.
Gisteren met een goede maat een lekkere voorraad PP gemaakt. Daar dronken we natuurlijk de nodige pintjes bij. En bij bier hoort nou eenmaal iets te knabbelen.
Ik had dit id al een lange tijd om eens te maken. En heb het nu eindelijk gemaakt. Een heerlijke BBQ kaasfondue in pizzadeeg.
OMG wat was dit lekker.

Kaasbom
- 2st. camembert
- honing
- Pizzadeeg (ik heb kant en klaar gebruikt)
- Mediterraanse kruiden en wat sesamzaadjes ter garnering.

Om te dippen
- Selderij
- Paprika
- Broodjes.

Zo daar gaan we.
Pizzadeeg uit rollen en in 2 stukken delen. Het is de bedoeling dat er 2 lagen deeg om de kaas komt te zitten

HsGcIgHh.jpg


Vervolgens snij je van de kaasjes de bovenkant. Lekker laagje honing er tussen. Op elkaar leggen en inpakken maar.

hdjpID1h.jpg


wNE31l1h.jpg


o6vRR3zh.jpg


MQdeD5Oh.jpg


Beetje olie er op en wat versiersels

da4xAphh.jpg


MQo4L16h.jpg


De Q die we gebruikte was een mini Basterd van m'n maat. Hij was niet overtuigd dat je van die kleine Q lekkere BBQ konden toveren...
Wat denk je, hij had het mis. Q opgestookt naar ergens rond de 150/160gr en de kaasbom kon er op. Enkel de thermometer in de deksel prikte in de bol. dat was een klein minpuntje.

g110O6nh.jpg


5NXRhEAh.jpg


Na een kleine 45min kon hij er af. Beetje kaas was er uit gelopen. maar dat mocht de pret niet drukken. Geeft immers mooie foto's

rskC7xXh.jpg


Nu mooi open snijden.

A5EqSa5h.jpg


stnnIYWh.jpg


OMG ! Plankje opgemaakt en heerlijk smullen maar

jLVBDvHh.jpg


Dit is echt een aanrader. Erg leuk gerechtje om te maken en heel fijn om te eten.

Bedankt voor het kijken
Bram
 
Geweldig :) Leuke toevoeging is die fotowedstrijd elke maand. Wat iedereen toch weer verzint!

Heftig bolletje, terecht een bom :)
 
Bram, wat een geweldig idee.
Ziet er creatief en lekker uit.
Niets erbij gedronken ? 🙃
 
Bram, wat een geweldig idee.
Ziet er creatief en lekker uit.
Niets erbij gedronken ?

Haha ruim voldoende. Alleen geen foto icm het plankje. Die waren we even vergeten. En toen we er aan dachten was de plank al dermate aangevallen dat het niet meer foto waardig was.
Lekker kruidig bokbier, Grimbergen dubbel en een heerlijke oude Port zijn voorbij geschoven iig
 
Fraaie kaasvulkaan!!! Die druipende kaas ziet er heerlijk uit. 😋
 
Ik geloof dat ik dit niet aan mijn vrouw moet laten zien, dan hebben we de volgende keer ook een vegetarische maaltijd...

Ziet er lekker uit!
 
Hehehe, hij voldoet zeker aan het onderwerp "Kaas", want dat is er duidelijk meer dan genoeg :D
 
Ziet er verdorie gewoon geweldig uit!!!!
 
Geweldig, ik krijg er enorme trek van. Ben gek op kaasfondue dus ga dit zeker een keer proberen.
 
shit man. wat ziet dit er heerlijk uit. volgens mij is dat een topdag geweest.
lekker flink wat kilo's pp gemaakt, biertje erbij en dan dit, een kaasbom, om lekker te snaaien.
geweldig Bram. Dank voor het delen. Deze gaan we niet vergeten
 
Zunne grooote kaasbom jonguh. BAM
 
Wat 'n gave kaas toestand man, zalig!

Ik heb wel eens gezien dat iemand z'n thermometer er uit haalde om net wat meer ruimte te maken voor een kip of kalkoen... jammer dat die thermovoeler jouw kaasbom lek prikte, maar voor de foto's is dat juist wel mooi! Druipend succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Super idee Bram! Dat moet een topper geweest zijn. Ziet er in ieder geval echt super kenner lekker uit....
 
Deze gaat onthouden worden, ziet er goed uit.

Bij mij heb een kippie de domme meter in d’r rug gehad toen ze er met z’n 4tjes op stonden. Maar bij dit kaasje ziet het er nog mooi uit ook.
Je maat zal vast overtuigd zijn nu 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan