BasBQ
Beef en Steak

Just a casual sunday with some Ribfingers

 
 

KJ_Nico

Kooltjesharker
Berichten
232
Vandaag een easy sunday. We hadden nog geen idee wat we wilde eten. In de vriezer lagen nog ribfingers. Deze eruit gehaald en in de verpakking in koud water laten ontdooien. Voor de kids moesten we even langs de supert voor wat kipfilet. Ik wilde kipnuggets voor ze maken.

Rond vier uur de Q aangeslingerd en wat zones gecreeerd. Skillet verwarmen voor wat groente te bereiden.
Ymwu0DNm.jpg


Voor de nuggets drie borden klaargezet. Eén voor bloem, één voor het ei en één voor de verkruimelde dorito's.
5hTvnvtm.jpg
zbiUZ5zm.jpg


Nadat de Q op 210gr stond de kippies op het indirecte deel gelegd, de champignons en ui in de skillet.
Als het goed is, hebben de kippies na zo'n 18min een kerntemperatuur van 70gr. Bij 50gr heb ik de ribfingers, alleen met peper en zout bestrooid, op het directe deel erbij gelegd. Zodra de fingers gaar begonnen te worden, heb ik nog wat baby asperges erbij gelegd, even direct om daarna bij de champignons en ui te doen. Als laatste heb nog de fingers op het directe deel gelegd voor nog een betere "crunch".
BbvaiUnm.jpg
oOLfKyxm.jpg

bopxujhm.jpg


Al met al was het een makelijke bereiding, belangrijkste was dat het lekker smaakte....
Ribfingers & nuggets, met een warme salade van groene asperges, champignons en ui met als dressing een beetje balsimicocreme. Als sidedish wat gebakken aardappelkwartjes.
t9FV6wRl.jpg
nXq06pHl.jpg

JOxysJyl.jpg
 
Ziet er heerlijk uit! Lekeer he die kip met doritos! Waar heb je de ribfingers vandaan?
 
Ziet er heerlijk uit! Lekeer he die kip met doritos! Waar heb je de ribfingers vandaan?
Deze heb ik via mijn buurman kunnen kopen. Hij heeft weer een kennis die in vlees handeld. Mog je bij de Hanos of Sligro kunnen shoppen, die heeft ze ook altijd wel liggen.
 
Wauw. Tafel met heerlijk eten.
Ziet er piekfijn uit weer.
Mooi Gedaan
 
Dat zijn toch de betere zondagen. Lekker bezig zijn met eten en daarna alles heerlijk opsmikkelen.
 
Mooie plank geworden zo! Deze ‘kipnuggets’ had ik nog niet gezien. Ga ze ook eens proberen, bedankt voor het delen 👌🏼
 
Niet weten WT je wilt eten en dan zo’n maaltje
Zal zekers gesmaakt hebben
 
Ziet er goed uit Nico. Nuggets zijn ook goed gelukt zo op de Q. Lijkt me ook eens leuk om te maken.
Dat moet smullen geweest zijn
 
Ziet er overheerlijk uit wat een feestmaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan