BasBQ
Beef en Steak

Jeroen stelt zich voor

 
 
 
 

El Fumarole

Gerijpt
Berichten
3.129
Hoi Genootschapsleden,

20120709_211950_zpse56a5f9d.jpg


Mijn naam is Jeroen. Ik ben een newbie op dit forum. Ik zie hier een leuk forum met zinvolle informatie en behulpzame mensen. Ik hoop er snel een paar leuke steentjes aan bij te kunnen dragen!
BBQen doe ik al jaren, maar ben pas sinds vorige zomer in bezit van zo'n grote groene rakker en ben daar nu langzaam bekend mee aan het raken. Het buitenbakken neemt dan inmiddels ook ernstige vormen aan. Low&slow, deegwaar, groenten en fruit, maar ook toetjes komen er inmiddels vanaf. Nooit gedacht dat ik ooit in het holst van een ijskoude winternacht buiten naar een stomende homp varken zou staan te kijken. Het leven is mooi!

Met vriendelijke groeten,
Jeroen

 
Welkom hier Jeroen!
Mijn Spaanse woordenboek laat eventjes niet zien wat "el fumarole" betekent, wellich kun je dat even toelichten?  ;)
 
Een fumarole is een zogenaamde "black smoker". Een soort heetwatergeiser op de bodem van de oceaan. Er komen grote 'wolken' zwart water uit vanwege de mineralen die erin zitten.
 
yep, ik heb het gesnopen! thanks...  ;)
Een fumarole (Latijn: fumus, rook) is een opening in de aardkorst, vaak in de nabijheid van vulkanen of in vulkanisch actieve gebieden, waar warme tot zeer hete gassen en dampen uit ontsnappen. Deze gassen of dampen bestaan voornamelijk uit waterdamp en kooldioxide, maar er kunnen ook giftige bij zitten zoals waterstofchloride, waterstoffluoride of waterstofsulfide.
 
Je bent op het goed adres Jeroen.
Welkom op ons mooie forum, en veel lees plezier hier.

Mac
 
Welkom Jeroen, gezellig dat je er bent!
 
Hoi Jeroen, welkom hier
 
Hoi Jeroen,

Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom Jeroen en veel plezier op dit prachtige forum
 
El Fumarole zei:
Nooit gedacht dat ik ooit in het holst van een ijskoude winternacht buiten naar een stomende homp varken zou staan te kijken. Het leven is mooi!
Haha, dat is mooi samengevat :D

Welkom op dit gezellige forum Jeroen
 
hoi jeroen,
welkom bij dit edele genootschap, ik denk dat je hier helemaal op je plek bent
 
Jeroen, van harte welkom!
 
welkom jeroen!
 
Idd het leven is mooi, laten we er lekker van genieten! Welkom hier  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan